• gummalumman1990

Ok att gå naken under kjol/klänning?

Tycker ni att det är ok att vara utan trosor under en kjol eller klänning?

Tycker själv att det kan vara bekvämt plus att man slipper att troskanten syns. Vissa kanske föredrar string då, men jag tycker att stringtrosor ibland kan lysa igenom tyget, och då e de snyggare att va helt naken under, för det syns mindre då.

PS. Har ingen aning om denna tråden hamnade på ett lämpligt ställe.

• Svar på tråden Ok att gå naken under kjol/klänning?
  • Emmi27

varför skulle det inte vara det, det är ju ingen som tittar under kjolen liksom. får man hoppas =) skulle själv aldrig göra det för skulle kännas så oskyddat och för MIG skulle det kännas ofräscht

• jagvetbäst

Klart att man KAN, sen är ju frågan om det är rätt...
    Vad gör det att troskanten syns? det gör den ju även när du har byxor på dig..
    Är det bättre att andra ser att du INTE har trosor på dig..?

• Erica80
    jagvetbäst skrev 2011-06-22 16:43:17 följande:
    Vadå RÄTT?
    Varför skulle det inte vara rätt?
  • MattiasFru

Ja det hoppas jag verkligen för jag är utan trosor i tid och otid, dock bara när jag har längre klänningar eller kjolar.

• La Lola

Ni kan inte ha problem med flytningar iaf.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Millicent
    La Lola skrev 2011-06-22 17:06:00 följande:
    Ni kan inte ha problem med flytningar iaf.
  • Millicent

Jag har en kompis med rejäl bacillskräck. Hon har berättat att det finns studier som visar att det finns en sorts bacterial downpour från de nedre regionerna hos folk med klänning jämfört med de som har byxor. Även om man har trosor under. Och att det därför är lite sådär med sjukhuskläder som är utformade som klänningar.

Utifrån det skulle jag säga att man iaf gör bäst i att låta bli att vara troslös på sjukhus och andra ställen där hygien är viktigt.

• gummalumman1990
    jagvetbäst skrev 2011-06-22 16:43:17 följande:
    Vem har sagt att jag alltid har trosor på mig då jag har byxor? :)
Svar på tråden Ok att gå naken under kjol/klänning?