kostnad att laga hål?
vad kan det på ett ungefär kosta att laga ett hål i en tand?
vad kan det på ett ungefär kosta att laga ett hål i en tand?
Beror på hur myckert som behöver lagas..men minst kring tusenlappen
Från det du fyller 20 får du betala för tandvården. En undersökning kostar normalt mellan 600 och 1 000 kronor. Att laga ett hål kan kosta från 600 kronor. Priset baseras på hur stor lagningen är. Det kan skilja i pris mellan olika tandläkare och hygenister. Ring gärna runt för att få reda på vad det kostar innan du bokar en tid.
http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Halso-och-sjukvard/Tandvard/Tandvard-over-29-ar/
Räkna med att det ligger på omkring en lusentapp, minst. Har du otur och måste rotfylla blir det ännu dyrare.
Det är fasen billigare att skippa godiset än att laga hål i tänderna. :P Tyvärr är det inte riktigt så enkelt. Hatar att gå till tandläkaren, jag gråter inombords när jag måste laga. Inte så att jag är rädd för tandläkaren, jag är ledsen för att tänderna är trasiga.
detta är visserligen folktandvården i skånes prislista men googla folktandvården i ditt län så får du din prislista
www.skane.se/Public/Folktandvard/Dokument/Prislista%20Folktandv%C3%A5rden%20sk%C3%A5ne%202011-06-01.pdf
och för västra götaland:
www.vgregion.se/folktandvarden/vastragotaland/Tandvardsinformation/vad-kostar-det/
Bor du i västra götaland så har du fri tandvård tom hela det året som du är 21, annars kostar det nånstans mellan 800-1400 kr att laga.
tack för era svar. kunde kolla på hemsidan vad de kan kosta. fyfan så dyrt :( kul att sparpengarna ska behöva gå till sånt.