doppresent
vi ska döpa våran lilla son i slutet av juli. och nu har gästerna börjat fråga
vad de ska ge i doppresent. Och vi har inte en aning.
Någon som kanske kan komma med tips om vad man kan ge som förslag.
vi ska döpa våran lilla son i slutet av juli. och nu har gästerna börjat fråga
vad de ska ge i doppresent. Och vi har inte en aning.
Någon som kanske kan komma med tips om vad man kan ge som förslag.
Då våra söner har döpts har vi blivit extra glada över Barnkammarböckerna, samlig med sagor och en jätte fin liten kånken. Det har också varit roligt med saker som mätsticka och mina bröder gav den stora Brio taxen som är fantastiskt fin, men kostar runt tusenlappen.
sånna där fyrkantiga stapelbara/sätta i varandra "klossar" de vi har har på ena sidan siffror 1-10, olika djur o olika antal 1-10 etc.. dessa har sonen roat sig med i 3år.. i början stapla, bygga torn o riva, nu räknar han djuren o säger siffrorna så väldigt uppskattad present.
böcker: barnkammar, min skattkammar, barnvisor. o böcker som varit väldigt uppskattade av vår son är Richard Scarrys böcker
Vi har tänkt öppna sparkonto till vår son och vi önskar oss insättning där först och främst.
Annat som jag tänkt:
Sängkläder/filtar m.m från Moln serien (Gunilla Axén).
Barnkammarböckerna
Barnservis
Halskedja m idbricka.
Vi sitter i samma sits då vår dotter ska döpas 17 juli. Jag har önskat detta till henne:
- bobbycar
-lära-gå-vagn (denna är jättebra att ha som dockvagn eller vagn att lägga allt möjligt i senare)
-stokke stol
-en fotografering hos en superbra (men dyr) fotograf här i stan
-klassiska barnböcker
Jag är lite allergisk mot tennsaker som barn gärna får vid dop. Smycke är väl ok men jag tycker det är bättre att dom får saker som kommer till användning och glädje?!
Lycka till!