• scrapparlotta

Midsommarmat på kvällen....

Åh jag har inte en aning om vad vi ska bjuda på för mat på midsommarafton, på kvällen....Så nu är jag nyfiken på vad ni ska äta. Nu vill jag inte ha sill och potatis som tips....för det äter vi vid lunch...Utan jag vill ha tips på nåt annat gott....

• Svar på tråden Midsommarmat på kvällen....
  • SchumiFerrari

Vi brukar grilla en god köttbit på kvällen.. lite sallad, bröd och sås till det.

Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • Mälaröbo

Vi brukar grilla och ha lite goda tillbehör. Till nattamat kan det hända att vi har Jansson om jag får tag i "gammal" potatis.

• ccecy

hemlagad potatis sallad med grillat med kryddsmör , kanske någon god fyllig sallad :)

• scrapparlotta

Tack för tipsen....ja vi kanske skulle grilla trots att det ska bli skitväder här....Vad ska ni grilla? Karreskivor är så vanligt, även fläskfile....

• CML

Jag tänkte göra kycklingpaj, västebottenpaj och en laxtårta

• Koppkaka

Här blir det grill på kvällen, sill och potatis på dagen..

Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • LillaFlingan

vi grillar Alltid på kvällen på midsommarafton :)))
    och så efterrätt till det då.. :D (midsommartårta)

• Mälaröbo
    scrapparlotta skrev 2011-06-22 21:49:31 följande:

Tack för tipsen....ja vi kanske skulle grilla trots att det ska bli skitväder här....Vad ska ni grilla? Karreskivor är så vanligt, även fläskfile....

Vi tänker helgrilla oxfilé.
  • toksnippa

Äter midsommarbuffé till lunch och grillar till middag, i år blir det faktiskt fläskfilé - har lagt den i whiskeymarinad så den är riktigt mumsig tills imorgon!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • Gurkan

vi grillar lite kryddiga korvar och lite kött, lite sparris och lite champinjoner och till det en enkel potatissallad, vanlig sallad och vitlöksbröd.  gott gott!

• Passionsfrukt

Vi äter våfflor med grädde, jordgubbar och kastanjesylt - vi är uppvuxna utan middag på kvällen och äter alltså det "stora, varma" målet på dagen Glad På dagen kommer vi alltså att grilla nötkött, grillbacon och halloumi. Men på kvällen blir det våffelkalas!

Svar på tråden Midsommarmat på kvällen....