Graviditetspenning
Arbetar som usk på ett boende, Har fått tillbaka papper ang graviditetspenning som min chef har fyllt i och hon har kryssat i "tunga lyft" men inte hur många och hur mycket, måste det vara ifyllt?
Arbetar som usk på ett boende, Har fått tillbaka papper ang graviditetspenning som min chef har fyllt i och hon har kryssat i "tunga lyft" men inte hur många och hur mycket, måste det vara ifyllt?
Japp!
Anledningen är att tunga lyft i sig inte behöver vara farliga för graviditeten. Så därför är mängden och tyngden viktig.
Jobbet ska ju vara olämplig för graviditeten, det räcker inte att det är "jobbigt" eller "svårt" för en gravid att lyfta, det ska vara skadligt för att havandeskapspenning ska komma ifråga.
Min chef, kryssa i rutan och skrev en kommentar om att varierande tunga lyft beroende på vårdtagarens vikt.
Tog själv upp det i mitt brev som jag bifogade..
Fick det beviljat.. är också Uska på ett äldreboende, tog bara 2v för att få svar.. tyckte dom var jätte snabba, hört annat om det :)
Inom vilket yrke jobbar du i??
Kan inte din chef bara skriva att det är varierande lyft?
Jag beskrev hur ett dagpass samt ett kvälsspass på mitt arbete såg ut. Jobbar inom vården och fick med det mesta tyckte jag.. allt från morgon rutinen till det att jag slutade. Berättade om larminningar, oroligheter, stresses, trånga utrymmen vid dusch/toa besök inne hos boende b.la..
Det var svårt till en början, men jag betade av timme efter timme så blev det lättare och jag hoppade inte i texten då heller.. :)
Lycka till! =)