• bevingad

Vad har du för hundbädd?

Ja... Vad har du för hundbädd/bäddar?
    Har du sytt själv eller köpt?

Jag har nu en biabed som min hund verkligen älskar... men den är liiite liten till henne och så börjar den spricka i sömmarna (har gått i arv ganska länge). O så har jag en BoT (back on track) madrass....
    Nu ska vi flytta och jag vill ha 2 nya sängar, dom ska vara fina och passa in i vårt ljusa hem, dom ska vara mysiga och gosiga

Funderar på att sy något själv... tips???

• Svar på tråden Vad har du för hundbädd?
  • Bottis

Tyvärr ingen. Vår hund tuggar bara sönder dem så hon får ligga på en trasmatta vi vikt ihop. Hon verkar nöjd med det.

• emmisss

Tycker du ska köpa en ny bia bädd, dom är verkligen super vi har en till vår golden, han älskar sin oxå! Det finns ju svarta och gråa som är snygga...annars är det säkert superlätt att sy överdrag till bia bädden!

• bevingad
    Bottis skrev 2011-06-22 22:52:19 följande:
    Tyvärr ingen. Vår hund tuggar bara sönder dem så hon får ligga på en trasmatta vi vikt ihop. Hon verkar nöjd med det.
    Det funkar ju bra det oxå!! Tuggar hon inte på den?
    Jag har haft "tur" *peppar, peppar* att min inte tuggar på sina saker... hon nöjer sig bra med ett par skor då o dåSkrikandes

Jo, gillar biabädden så blir nog en sån... men funderar för jag hade till min gamla hund (som tyvärr fick avlivas 8 månader ung) en lite tjockare bädd som va fylld med typ luft eller små kulor... den verkade jätte bra. Tyvärr sålde jag den när hon fick BoT och jag vet inte alls var man kan hitta såna.
  • Rottis77

Har alltid haft bia bäddar till mina voffsar, hundarna gillar dom och dom är lätta att hålla rena.

• hundpuss

Min hund sover i sin bur. Enkelt att hålla rent eftersom jag tvättar filtar o påslakan i maskinen.

• lagamba

Våra två chihuahor är bortskämda och har en bädd i varje rum :)

En hundfåtölj, två iglon, mjuka velourstoppade bäddar, några fäll här och där, en bjuk hundkoja..och så har dom även våra egna sängar och soffor :D

• sanna1988

Min schäfer har en stor grå kudde som han verkligen älskar att ligga på medans min sheltie har som en liten fotölj för hundar som han ligger och myser i

• UngMorsa

Vi har en stor mjuk bädd, vet dock inte märket på den. Dock föredrar hon soffan:)
    Vi ska skaffa en Fatboy sen när hon har blivit lite äldre och slutat upp med sina 1-års fasoner.

• UngMorsa
    bevingad skrev 2011-06-30 15:07:25 följande:
    JA!!! En fatboy hade ju varit toppen!!
    Hur ligger dom i pris?
    Rätt dyra. 1600:- för en Large tror jag. Men man kan hitta många på blocket, kika där:)
  • lillamor2011

Jag har flera vita biabäddar. Hittade ingen vit någonstans så jag köpte den färgen jag hittade och sedan gick jag till skomakaren som fixade överdrag i vitt skinn. Väldigt lätt att hålla rent och jag har smörjt upp regelbundet samt tvättat med lädertvål så att skinnet håller sig smidigt. Den äldsta har hållt sig lika fin i 8 år och de nyare syns inte ens att de används. Jag tror att ett överdrag kostade 1800 kr att fixa. Inte alls farligt med tanke på att de håller i en evighet om de sköts rätt. I bilburen har jag fårskinnsfäll. Den värmer i kylan och svalkar i värmen.

• myway
    lillamor2011 skrev 2011-06-30 15:17:36 följande:
    Jag har flera vita biabäddar. Hittade ingen vit någonstans så jag köpte den färgen jag hittade och sedan gick jag till skomakaren som fixade överdrag i vitt skinn. Väldigt lätt att hålla rent och jag har smörjt upp regelbundet samt tvättat med lädertvål så att skinnet håller sig smidigt. Den äldsta har hållt sig lika fin i 8 år och de nyare syns inte ens att de används. Jag tror att ett överdrag kostade 1800 kr att fixa. Inte alls farligt med tanke på att de håller i en evighet om de sköts rätt. I bilburen har jag fårskinnsfäll. Den värmer i kylan och svalkar i värmen.
    Det har kommit via BIA nu.. =) Sen är BIA galon och inte skinn..
    jag säger bara vad jag tycker
  • Päron1986

har en gammal soffdyna och en filt :)

Svar på tråden Vad har du för hundbädd?