• oliver76

Dotter som dricker

Hej, min dotter är 15 år och dricker väldigt mycket.
    Jag och hennes mamma är skilda men vi båda har varit ganska snälla när det gäller regler för henne.

Hon sover ofta över hos vänner och sen kan man ibland se bilder på hennes facebook-profil  där hon sitter och dricker eller liknande som andra laddat upp.
    Jag har försökt prata med henne men enligt henne så dricker hon aldrig.

Hittade även sprit under hennes säng idag när jag städade, dock sover hon hos en kompis idag men ska jag ta upp det imorgon eller låta den ligga och se när den försvinner?

Tacksam för hjälp! 

• Svar på tråden Dotter som dricker
  • KlasKristian

Klart som fan du ska prata med henne. Berätta att du sett FB-bilderna om hon fortsätter ljuga.

Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • oliver76

Jag har försökt men hon förnekar och säger att flaskan hon håller i är hennes kompis som är på toaletten just när bilden togs.

• busybee

Du har tydligen inget förtroende för din dotter.
     Din magkänsla säger att hon håller på med dumma saker.
    Du har bild bevis på att hon gör dumma saker.
    Varför skriver du en tråd här när du vet vad du ska göra?

Var inte rädd för att vara sträng!

Tonåringar brukar ha en "jag hatar dig, du förstår inte mig period, men senare I livet brukar dom uppskatta att man satte gränser!

• oliver76

Men jag tänker att tänk om hon talar sanning och bara håller vännernas dricka.
    Jag vill verkligen inte att hon ska hata mig och ev flytta hem till sin mamma där hon "får" dricka 

• FrökenL

Men om fallet vore så att jopn bara håller i sin kompis dricka, så är hon ändå på fester där sprit förekommer.. har hon sprit under sin säng så betyder väl det att hon någon gång har smakat och även det ska man som förälder sätta gränser för.

Hon kommer inte hata dig, hon kanske säger dom orden men det är ju bara för att testa dina gränser och se vad du går för. Ens föräldrar hatar man aldrig bara för att dom bryr sig.

Du får väl berätta varför du tycker att alkohol är fel och vad baksidan av alkohol är. Alla blir inte missbrukare, men alkohol skadar kroppen hur det än är. Precis som cigaretter och droger.

Att sätta gränser är att visa omtanke..

Svar på tråden Dotter som dricker