• Pihlen

Vad kostar det att anlita en målare

Hej på er

Har aldrig anlitat en hantverkare förut men nu när vi köpt en lägenhet där det behöver fräschas upp i ett par rum undrar jag vad det kan kosta.

Totalt handlar det om 3 sovrum och en hall. Varav ett av sovrummen är i lite sämre skick där tapeten som består av massa gamla lager på varann har släppt från väggen på ett ställe.

Sen var det ju det ROT, är det något som dras av på en gång när man betalar eller får man tillbaka pengar vid ett senare tillfälle?

MVH 

• Svar på tråden Vad kostar det att anlita en målare
  • Buspojkarna

det beror mycket på vart du bor och hur petig du är på att välja hantverkare. De billigaste och bästa vi anlitat var i sthlm, skitsnabba polacker och lika bra som vilka hantverkare som helst.

Dyrast är via sk totalentreprenörer.

Oftas kan man hitta bra och billiga hantverkare via blocket. Då kan de sätta ut annons när de inte har nått inbokat. Man bör dock välja försiktigt, då det är många oseriösa och svartjobbare på blocket.

Men om man tar en hantverkare som gjort sitt namn, så ligger priserna kring 350kr +moms per timme.

• Mliic

Haha jag läste mördare första anblicken

• Pihlen

Haha

Inte riktigt den yrkeskategori jag söker  Skrattande

• Dojle74

Skriv kontrakt före han gör någonting, vad exakt han ska göra och va det det kostar er, tillkommer det arbetsmoment som inte står i kontraktet, sätter ni er ner och förhandlar om det och skriver nytt kontrakt. Betala inte svart. Många hantverkare är schysta men för de som inte är det så gör så här, annars kan "tilläggskostnaderna" mångdubbla det överenskomna muntliga beloppet......

• trassan

en stor hall, stort sovrum och ett väldigt stort varadagsrum har gått på 9000 här plus material men det stog vår hyresvärd för...men tror målarn här va shysst och tog det billigt han fick dessutom göra om en hel vägg och det tog han inte extra för.
    ingen aning hur rot avdragen fungerar.

• Madja82

Ring min bror,,, han går arbetslös

Storebror 051114, Lillasyster 100825
Svar på tråden Vad kostar det att anlita en målare