Lämna snoriga barn på förskolan?
Ni som har barn på förskola, hur gör ni när dom är snoriga? Är ni hemma varje gång eller låter ni dom gå om dom är lite snoriga och pigga och utan feber?
Jag har en dotter på 20 månader som är lite snorig men inget annat. Hon var hemma för tre veckor sen för hon hade ögoninflammation och var väldigt mycket snorig. Sen dess har hon dragits med att vara lite snorig.
Mitt problem är att när jag hämtade henne idag så sa en personal att det var en förälder som hade varit jättearg för att min dotter är snorig. Jag misstänker att det var den förälder som vädjade på föräldramötet att vi skulle vara hemma med våra barn när dom är sjuka, för då var hans son väldigt sjuk och kunde knappt andas och dom kunde inte sova för det och att dom var tvugna att ge medicin varannan timme. Min dotter är pigg och har ingen feber och orkar med dagen på förskolan, men hon är som sagt lite snorig. Jag behöver dock inte snyta henne hela tiden . Har inte gjort det än och jag hämtade henne 16.30. Det känns jättejobbigt att någon ska behöva vara arg på mig för det. Ska jag vara hemma för att göra honom nöjd eller ska jag lämna henne ändå? Förskolan ringer ju om det är något.
Hur skulle ni göra?