• grönkiwi

Sång tips till dop?

Jag sjöng på min första sons dop så nu känner jag att jag måste sjunga på min andra sons också.

Någon som har något tips på nån fin sång, det behöver inte vara en speciell dopsång..

Vill påpeka att jag är inte nån superartist, så helst inte någon jätte svår låt typ whitney houston =P

• Svar på tråden Sång tips till dop?
  • Annika i Gbg

Vad sjöng du förra gången? Kan vara lättare att komma på något bra om man vet. Vilken underbar tradition!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    The Rose? Bette Midler. En finstämd kärlekssång om liv och möjlighet. Inte så svår att sjunga eller spela men i och för sig på engelska, det kanske du inte tänkte dig?
  • grönkiwi

Förra gången sjöng jag du och jag med sara löfgren

">

• grönkiwi

Fast jag skrek inte och wailade lika mycket som hon gör =P

Jag gillar inte den låten, när jag var yngre sjöng jag på skolan och vi sjöng alltid den låten så är lite less på den..

Funderar på det vackraste min man gillar den..men ville som ha lite och välja mellan..

Jag blir sjukt nervös när jag ska sjunga så därför måste det vara en enkel låt haha

• Annika i Gbg

Det vackraste är en fin sång! Passar utmärkt på barndop. Ska fundera om jag kan komma på något mer Obestämd !

• kmp

Min favorit är en låt med Jojje Wadenius.....

"Ett barn skall jag ha när jag blir stor, med smala händer och vita skor....., små vassa tänder och skära händer, mage som en sockertopp....

......men skall jag säga, akta dig för eld och djupa vatten. Spring aldrig, aldrig bort från mig...., i den svarta natten

• grönkiwi

Jojje wadenius var fin, gillar refrängen =)

Gåtfulla folket är fin men så vanlig, jag vill inte ha en låt som brukar vara på dop..jag vill ha typ en vanlig sång med fin text =)

• ninni89

Sång till friheten är ju otroligt vacker.
    Jag brukar sjunga den för min son. texten stämmer så bra in på vad man känner. =)

• ThereseA

En kompis till mig sjöng "välkommen till jorden" när min sin döptes. Mycket fint, hade gjort det själv om jag inte varit totalt omusikalisk :P

• sofiaolivia

Vi hade en soloartist som sjöng "handens fem fingrar" med lisa nilsson... Jättefin tycker jag!

• Vintergatan

Idas sommarvisa är fin. Speciellt om man ska döpa nu på sommaren. Eller "jag vill ha en egen måne" med Ted Gärdestad. 

Svar på tråden Sång tips till dop?