• Analoga

Fyllning till vanlig, enkel jordgubbstårta??

Ska göra en vanlig, hederlig jordgubbstårta imorgon. Det är så otroligt sällan jag gör en tårta, brukar nästan jämt köpa färdiga - så nu har jag helt stiltje vad gäller fyllningen i bottnarna? Vad är vanlig att ha i mellanlagren?

Ovanpå tänkte jag ha grädde o jordgubbar (såklart)

• Svar på tråden Fyllning till vanlig, enkel jordgubbstårta??
  • kmp

Jag skulle nog valt ett lager med mosad banan och ett lager med vaniljkräm....

• Spiro

Ett lager vaniljkräm och ett lager med sylt brukar jag köra!

• AMC80

Ett lager vaniljkräm och ett med mosade jordgubbar och lite socker är gott med.

• SysterPralin

Botten
    Sylt
    Botten
    Vaniljkräm
    Grädde
    Botten
    Grädde
    Jordgubbar

Så hade jag lagt upp det.

• Dr Mupp

Ett lager vaniljkräm och ett lager jordgubbsmousse ska vi ha i vår jordgubbstårta.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Dimitra

Vaniljkräm och hackade jordgubbar har jag på båda lagren.

The Dimitra universe.
  • kmp
    Dr Mupp skrev 2011-06-23 09:22:31 följande:
    Ett lager vaniljkräm och ett lager jordgubbsmousse ska vi ha i vår jordgubbstårta.
    ÅH, det lätt gott.....!
  • cicci85

Ett lager sylt och ett lager vanlijkräm brukar jag göra. Fast en godare jordgubbstårta är marängbottnar, hemmagjorda sega, med grädde och jordgubbar mellan och uppepå

• The75

Hej
    När jag gör tårta brukar jag ha ett lager marsansås ganska så tjock som jag mosar en banan i och på nästa lager har jag djupfrysta hallon som jag mosar.
    Jag brukar även blanda vispgrädden med vanligkesella när jag vispat den klar det blir riktigt frächt till jordgubbarna.

Svar på tråden Fyllning till vanlig, enkel jordgubbstårta??