• adromina

Vätska i hjärtsäcken och för stor galla i v. 26

Är i vecka 26 nu och har sen vecka 18, första ultraljudet fått komma på kontroller på Ackis för vätska i hjärtsäcken på vår redan älskade son,

I måndags var jag inne på 4 kollen med ultraljud, planen var att vi först skulle träffa överläkaren på fosterdiagnostiska och sen äntligen få träffa hjärtläkaren och få svar om vätskan och vad det kan innebära.

Överläkaren säger till mig och min sambo att han tycker inte vi behöver oroa oss mer över hjärtat, enkelt att säga efter ständiga kontroller men i nästa andetag säger han att han tycker att gallan är för stor och att vi nu får en ny tid i vecka 28 för att kolla den ist..

Hjärtläkaren sa iaf sen att vi inte behövde följa upp hjärtat mer innan barnet är fött, men nu fick vi jue ett nytt orosmoment med gallan och jag börjar fundera på om det är nått allvarligt fel på vår bebis..

Vi får inga riktigta svar av läkarna vad det här betyder eller vad det kan innebära, vi får bara höra att vi är i en gråzon, att man på ultraljud ser att det antingen är köpprätt åt skogen eller helt normalt men att vi hamnat mittemellan och ingen vet vad det betyder eller vad det kan innebära..

Jag har googlat mig galen men hittar INGET om detta, lever under ständig stress och oro, är för närvarande sjukskriven pga den här stressen vilket inte är bra för barnet som man vet., 

Är det nån annan som varit med om samma sak eller vet något mer så man kan få nån klarhet alls i detta? 

• Svar på tråden Vätska i hjärtsäcken och för stor galla i v. 26
  • kvinnan78

vi har idag fått veta att vår bebis har en vidgad galla hur stor vet jag inte..iaf ska vi göra en extra UL i vecka 28 o sedan ska en barnläkare titta på barnet när det väl är fött

Mamma till Lukas född 23 okt 2008
Svar på tråden Vätska i hjärtsäcken och för stor galla i v. 26