• majlinsa

Matlista för en månad [kom med tips]

Jag tänkte ge mig in på att göra en matlista för juli månad. Så jag behöver tips på middagar och lite enklare lunch. För två vuxna samt ett barn på 4år och en 7 månaders. 

Vi vill gärna testa lite nya saker då det börjar bli lite drygt med korvstroganoff, köttfärssås ect.. Vi äter det mesta förutom skaldjur och det finns inga allergier. Fisk är vi dåliga på och blir det nått så är det färdigpanerade filéer med kokt potatis till..  

• Svar på tråden Matlista för en månad [kom med tips]
  • Frontline

1 månad är ju lång tid och framförallt inte lätt nu i sommartider.
    Men kolla i din lokaltidning där brukar det stå vad restauranger och äldreomsorgen serverar för mat under kommande vecka där brukar jag få lite tips ifrån...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Raskask

Vi är inne i oerhört matlagningstrött/hittarecepttrött period och snubblade desperata in på en hemsida som heter vardagsmaten. Den drivs av Willys och Hemköp (och Santa Maria misstänker jag) fast det är väl samma ägare till alltihop förmodligen. Iallafall kan man där få vardagsmatsmiddagsförslag, färdiga menyer eller själv välja och lägga till och i största allmänhet få tips på okomplicerad mat som inte tar speciellt lång tid att göra. Man kan lägga till favoritveckor och få en inköpslista. Hur smidigt som helst.

Svar på tråden Matlista för en månad [kom med tips]