• LivL

Vad hade du velat ha efter förlossningen (present)?

Tycker det är helt onödigt att köpa en present till bebisarna (två i det här fallet) för att:
    1. De förstår uppenbarligen inte.
    2. De får så mycket ändå.

Så jag vill köpa någonting till föräldrarna.

Vilken gåva hade DU uppskattat efter förlossningen? Tips tack! 

• Svar på tråden Vad hade du velat ha efter förlossningen (present)?
  • Trasseltroll

Hur mycket pengar tänkte du lägga?

• Neko

Kanske prenumeration på någon bra föräldratidning (barnrelaterat och ändå avslappning)
    En massa mat till frysen vore också jättebra, speciellt med någon favoriträtt som de/mamman har

• LivL
    Trasseltroll skrev 2011-06-23 14:33:29 följande:
    Hur mycket pengar tänkte du lägga?
    Lika mycket som andra lägger på onödiga presenter till nyfödda... Kanske nån hundring eller så. Jag MÅSTE ju absolut inte köpa nånting, hittar jag inget bra så låter jag bli.
  • SilverEmma

Håller med övriga. Mat. En paj, lasagne eller en matig sallad. Gärna en påse bullar som man kan bjuda på när folk hälsar på.

• Emmalinnéa

jag tycket det var jätte roligt när alla kom med presenter till våran nyfödda kläder å sådana skaer fick vi och det behövdes så som han spydde ibörjan, så jag tycker det är bebisen som ska få.

men om jag skulle vilja ha något efter förlossningen hade jag velat ha en picknikkorg med mögelostar,jordgubbar,oliver,lyxig choklad och en filt eller nått så dom nya föräldrarna kan lyxa till det lite hemma för sig själva när lillen har somnat sånt hade jag uppskattat :)

• Trasseltroll

Minns hur ofräsch jag kände mig så jag hade nog velat ha någon "spa-grej". Alltså någon härlig kräm, duscholja, badskum eller liknande. Mat som många skrivit är ju helt klart bra också!

• silvermåne

Kanske en presentkorg med ost, kex, frukt och godis i.

Baka en mat-paj eller eller gör en stor lasagne att ta med

Den som är allas vän är ingens.
  • Mamma Jenny01

Något i mat väg Vore skönt att slippa handla samt laga mat, så mycket annat att tänka på. Plus att jag inte vill dra med bebben till affären där det kan finnas RS-virus.

Svar på tråden Vad hade du velat ha efter förlossningen (present)?