• Modgun

Har du slagit ditt barn i uppfostrings syfte?

Med anlednig av tråden "Det FINNS lägen då jag tycker att en örfil vore på sin plats!"  Så blir jag ganska mörkrädd över hur en del resonerar. Men blev också då nyiken på om det finns folk här som använder sig av aga, och vågar medge det.

I mina ögon så finns det aldrig något som ursäktar att man slår barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:21
    Ni som svarar ja, vågar ni inte stå för den aga som ni ger era barn?
    Det måste väl ändå betyda att ni VET att det ni gör är FEL.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 21:01
    Snälla ni! Ni kan väl hålla er on topic?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du slagit ditt barn i uppfostrings syfte?
  • Nelia82

Har aldrig slagit min son, eller ens tänkt tanken på att göra det. Usch vad kränkande! Kommer aldrig göra det heller.

Jag var själv en riktig jävel i tonåren, och EN gång gick min mamma loss på mig, för att jag hade moppehjälmen på mig och inte kunde ta fysisk skada av hennes knytnävar. Men vad hon inte vet är att det kränkte mig som person nåt fruktansvärt. Inte hjälpte det heller kan jag säga. Skulle aldrig vilja utsätta mina barn för det.

• Rockan

Nej det har jag inte och skulle heller aldrig göra det.

Jag kan (faktiskt) förstå den förälder som i ett ytterst desperat och frustrerat läge helt ogenomtänkt tar för hårt i sitt barn fysiskt. Jag tycker inte det är bra, men jag kan ha förståelse.

Den som utstuderat använder det som en del av sin uppfostran har jag noll förståelse för.

• Lenora

Det skulle jag aldrig göra. Aldrig.

Jag har ett par bekanta som använder det som en del av sin uppfostran och även om jag rent logiskt kan förstå hur de resonerar håller jag inte med och det skulle göra så fruktansvärt ont i mig att slå min älskling. 

• Modgun
    Lenora skrev 2011-06-23 19:36:35 följande:
    Det skulle jag aldrig göra. Aldrig.

Jag har ett par bekanta som använder det som en del av sin uppfostran och även om jag rent logiskt kan förstå hur de resonerar håller jag inte med och det skulle göra så fruktansvärt ont i mig att slå min älskling. 
    Och vad sa polisen när du anmälde det då?
  • spunge

dom som slår sina barn borde bli ordentligt slagna själv.
    jag kan anmäla mig som frivillig!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • Lenora
    Modgun skrev 2011-06-23 19:44:13 följande:
    Och vad sa polisen när du anmälde det då?
    Jag har inte anmält.

Det är lagligt (om än inte socialt accepterat i mina kretsar) i landet där jag bor. Agan kommer inte i närheten av vad som skulle kunna dömas i en domstol som misshandel.
  • Inima
    mumama skrev 2011-06-23 19:52:12 följande:

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • thomas55

Är det OK att barnen slår tillbaka för att uppfostra sina föräldrar

• spunge
    mumama skrev 2011-06-23 19:52:12 följande:

ursäkta men va fan är det där??
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
Svar på tråden Har du slagit ditt barn i uppfostrings syfte?