• BitchNo1

Hur bibehåller man kontakten?

Hej. Ny här... Mitt alias är andras uppfattning om mig - inte sanningen om mig!
    Min fråga är; Levde med styvson under tio år... Avskydde honom... Eller snarare hans mamma o de konflikter hon startade mot min man... Suck! Var jobbigt att skriva det! Då jag idag vet att så inte var fallet... Visst ok, min ss mamma e väl inte världens bästa! Men vem fasen e det? Att jag skiljde mig beror på mitt ex, honom... Idag vet jag att alla problem, bråk, gråt, lille ss - FAN - hur han mådde... Allt berodde INTE på "den elaka Biomamman... Hahaha... Hatar att skratta men vad ska jag göra? Jag gick i fällan...
    I alla fall...
    Min numer fd styvson ville bli vän med mig på Fb... Ok... Men... Fb e inte en sida för att ventilera... Tyvärr blev det så, så jag fick låsa honom....
    Har kontakt ändå, via mail...
    Är det nån som har erfarenhet av fd styvbarn? Hur håller man kontakten?

• Svar på tråden Hur bibehåller man kontakten?
  • Anonym (bonus med bonus)

var ett sok "bonusbarn". bodde hos pappa vh och när jag gick i gymnasiet på heltid. Han var gift med en ny kvinna i 10 år (från att jag var 13-23 år, är idag 30)

Hon addade mig på fb för några år sedan. Har egentligen inget behov av att ha någon kontakt med henne. Falsk och påträngande.

Tyvärr har nog hennes sätt att vara mot oss syskon förstört mycket för mig och min förmåga att vara en bra styvförälder till mina bonusar. Jag får panik "om de kommer för nära", men jag jobbar på det för min och min man och vårt kommande barns skull. De kommer ju alltid att vara mitt barns syskon, och de är gulliga barn. Problemet ligger hos oss vuxna.

Lite ot, men för att svara på din fråga; Håll kontakten via mail, låt det vara på barnets vilkor och om du inte känner för att bibehålla någon kontakt så tycker jag att du ska lägga ner den.

• BitchNo1

Tack för ditt svar...
    Tyvärr verkar det som fd ss inte alls vill ha nån kontakt mer... Har mer o mer förstått att exet och hans nya baktalar mig som tusan... Har hört saker via mina barn... Har pratat med exet om det, och de har slutat... Även mina barn säger att pappa inte pratar mer - i alla fall inte när de är närvarande... Men uppenbarligen när fd ss är det!
    Verkar som jag får släppa det... Saknar min fd ss... Mycket! Men, men... En dag växer han väl upp o ser det jag ser idag. Att allt - alla bråk o problem inte låg/ligger hos mig... EN dag kanske....

• sextiotalist

Min väninna har tät kontakt med sitt ex barn, nu har de även gemensamma barn, men de är vänner också.

Svar på tråden Hur bibehåller man kontakten?