• elwen

ena föräldern ljus och den andra mörk , hur blev barnet?

Med ljus menar jag nordisk och med mörk  menar jag indier eller lankes , inte afrikan.

Hur blev era barn , i hudfärg alltså?

jag är indier och min man är dansk ( han är ljus men har mörkt hår och lätt att bli brun på sommaren) , våran dotter  ( 9 månader )är ljusare än sin pappa viket jag tycker är jätte konstigt och hon mörknar inte nu på sommaren heller.

jag har ett barn sedan innan också ( 8 år ) , hennes pappa är svensk ( blond och kritvit ( han har rött i sej) hon är också jätte ljus med mörkare än sin syster , båda mina döttrar har mörkbrunt hår och bruna ögon , men ingen har svart hår och ingen är i närheten av min hudfärg ( mörkbrun , ej svart) , jag har svart hår.

väntar nu nummer tre med samma man som nummer dottern på 9 månader , vi vet att detta ska bli en pojk och jag är så nyfiken på om han är ljusare eller mörkare än sina systrar ( har hört att pojkar kan bli mörkare ).

så ni som har barn med en indier / lankes hur ljusa , mörka är era barn?
    för mina är nästan vita , vilket jag tycker är konstigt

• Svar på tråden ena föräldern ljus och den andra mörk , hur blev barnet?
  • Dr to be

Hej!

Ett kompispar till mig och min sambo är indier (mamman) och svensk/ljus (pappan). Deras två barn är ljusbruna i hyn. Ursnygga! De ser alltid lagom solbrända och friska ut

• tahira

Min pappa är indier och min mamma skandinav (svensk-finsk), du kan kolla i galleriet hur jag ser ut .

Under Kenya-bilder finns foton på min syster också, vi har samma pappa men inte samma mamma, hennes mamma är dock helsvensk

• tahira
    tahira skrev 2011-06-23 20:43:12 följande:
    Min pappa är indier och min mamma skandinav (svensk-finsk), du kan kolla i galleriet hur jag ser ut .

Under Kenya-bilder finns foton på min syster också, vi har samma pappa men inte samma mamma, hennes mamma är dock helsvensk
    Och om ni inte orkar så kan jag säga att folk brukar säga att jag ser ut som en solbränd "vit" tjej. Det är uppenbart att jag inte är helsvensk, men oklart att jag är halvindier, om man säger så.
  • SilverLadyG

Genetiskt är det även möjligt att svarta föräldrar får albinos..

• Rosesarered

Är också superintresserad hur eventuella framtida barn kommer se ut, är själv från Indien. 
    Såg en indisk mamma med en extremt blond pappa, barnet var ljusbrunt och hade ljusa slingor i håret, såg helt fantastiskt ut.
    Tahira: Vad vacker du är! 

• tahira
    Rosesarered skrev 2011-08-01 08:25:59 följande:
    Är också superintresserad hur eventuella framtida barn kommer se ut, är själv från Indien. 
    Såg en indisk mamma med en extremt blond pappa, barnet var ljusbrunt och hade ljusa slingor i håret, såg helt fantastiskt ut.
    Tahira: Vad vacker du är! 
    Åh tack {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden ena föräldern ljus och den andra mörk , hur blev barnet?