• Lantani

Ögoninflammation utan var? 1 veckas tid, antibiotikadroppar 2 dygn, ej bättre. Allergi?

Har en dotter på 10-månader som blev röd i ena ögat i torsdags förra veckan (när vi hade varit ute och kom in såg vi det), alltså för en vecka sedan.
    Trodde hon fått in någon skräp, så vi åkte till vårdcentralen på fredagen.
    Där sa de att de såg ut som ögoninflammation, så att vi skulle tvätta med ljummet vatten.
    Inget var eller något sånt.
    I lördags när vi kom hem från lekplatsen såg vi att även andra ögat blivit rött. Fortsatte tvätta båda ögonen.
    I tisdags eftermiddag ringde jag vårdcentralen igen och fick utskrivit antibiotikadroppar, som hon sedan dess fått var 3:dje timme vaken tid, fom imorgon ska hon få 3-4 gånger/dag.

När vi i tisdags kväll/eftermiddag gick ner till apoteket för att hämta dropparna blev hon jätteirriterad och mycket mer irriterad i ögonen än tidigare.
    På onsdagen var det lite bättre på morgonen, men på kvällen blev hon knallröd igen.
    Lika så nu ikväll!

Tycker så synd om henne på kvällen, för hon är ju riktigt irriterad i sina ögon.
    Det enda varet vi sett var ytterst ytterst lite i ögonvrån i tisdags, men ingen annat, inga klibbiga ögon på morgonen.

Jag börjar mer och mer fundera på ifall det verkligen är ögoninflammation eller typ gräsallergi.
    Det sägs ju iallafall att det tar ett tag innan dropparna verkar, men jag tycker inte att de borde bli värre framåt kvällen, eller vad tror ni?

Någon som har en tanke?

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Svar på tråden Ögoninflammation utan var? 1 veckas tid, antibiotikadroppar 2 dygn, ej bättre. Allergi?
  • Lantani

Kan tillägga att ingen av oss andra har fått något, trots att vi är nära henne hela tiden. Inte ens storebror har fått något, trots att han gärna är uppe och pussar på henne osv..

• Lantani

Min knasfia, där ser ni de röda ögonen.
  • Lantani

Börjar mer och mer tro att det faktiskt är allergi.
    Idag vid midsommarfirandet fick lilltjejen sitta kanske 2 minuter i gräset (precis innan vi skulle åka hem) och när vi är påväg i bilen hem igen börjar hon klia sig jättemycket i ögonen, som i sin tur blev jätteröda..

Svar på tråden Ögoninflammation utan var? 1 veckas tid, antibiotikadroppar 2 dygn, ej bättre. Allergi?