Vill kasta ut min sambo!
Orkar verkligen inte ha det så här längre!
Har en sambo sen 3,5 år tillbaka. Vi har ett gemensamt barn på 2,5 år.
Han är verkligen världens gulligaste på många plan, så länge det "gynnar" honom, att det inte blir jobbigt för honom på något vis.
Vi jobbar båda två men jag jobbar mer dagar eftersom att han när han jobbar brukar jobba dygn (sovande natt) och plockar på så vis mer timmar vilket betyder att han är hemma mycket mer än mig.
Saken är den att det enbart är jag som städar och fixar allt här hemma! Jag vet inte hur många gånger jag har sagt till honom att han måste börja "hjälpa till".
Jag ser ju när inte jag har varit hemma på ett par dagar hur hela hemmet börjar förfalla. Inga saker plockas upp, det är ett grustag innanför dörren, disken står framme, hans svettiga otvättade träningskläder ligger i en hög i hallen....jag kan fortsätta...
Jag blir sur och irriterad men kan inte låta bli att städa då jag inte står ut att ha det så i mitt hem och vill inte att mitt barn ska växa upp i ett råttbo! Jag vet att jag inte borde göra det men kan inte han respektera mig och försöka hålla lite ordning i alla fall?
Han är jätte bra med vårat barn men det känns som jag bara förlorar på att ha det så här. Klart att vårat barn tycker det är mycket roligare att vara med pappa eftersom han bara leker hela dagarna, inte som mamma som städar och donar! Någon måste ju göra det!
Vad ska jag göra?
Är så arg så jag skulle vilja kasta ut honom för var jag själv är det bara min skit som jag får städa upp!
Jag har verkligen försökt med allt för att han ska börja anstränga sig, gråtit, varit arg, försökt prata med honom, föreslagit ett städschema, men ingenting händer!
Just nu är det bara vårat barn som håller mig kvar...