• Anonym (Va??)

Skjuta med luftgevär inomhus???

Idag sköt min man med luftgevär inomhus, i vår villa, nere i källaren!!!

Får man verkligen det?? Jag blir så jävla upprörd, jag avskyr vapen och vi har 2 små barn. De är inte nere i källaren eftersom den håller på att renoveras.

Han är snart 45 år gammal, känns som om man är gift med en 13-åring.

Usch, vi är världens ovänner nu. Överreagerar jag?

• Svar på tråden Skjuta med luftgevär inomhus???
  • Lena

jag tycker inte det och då är jag uppväxt med vapen i hemmet, men man använder och provskjuter dem utomhus.

• Anonym (Jojjo)

Haha känner igen det där. Så har min sambo gjort ett otal gånger. En gång stog till och med han och hans polare och sköt varandra i röven med luftpistol (sambon är över 30) Men till hans försvar ska jag säga att han gjorde sig av med alla luftvapen när vi fick barn. Och barnet ifråga är ändå bara en bebis än vuxenpoäng där.

Tycker nog inte att du överreagerar, hur gamla är barnen? Ett luftvapen kan göra stor skada i händerna på fel person även fast det bara är en "leksak". Nä säg till han att han får hålla sig utomhus och leka och ha vapnet ordentligt inlåst så inte barnen får tag på det.

• Anonym

är just i min fars hem där det finns både 2st 9mm pistoler och en M16. det känns helt tryggt även med två barn och att en del gillar skjutvapen även i vuxen ålder är inget konstigt.

Men att skjuta i källaren låter väl lite dumt, varför inte gå ut? framförallt om man råkar skjuta sönder något. Jag antar att barnen inte är i närheten.

• Anonym

vapen i sig hemma är ingen fara, om barnen får lära sig på ett vettigt och ansvarsfullt sätt hur man använder dom.. men att skjuta luftgevär nere i källaren låter ju vansinne, sånt gör man ute mot en björk har jag fått lära mig.
    jag är uppväxt med vapen hemma, eftersom pappa, morfar, farfar, ja de flesta jagar, men jag har också fått lära mig vad vapen används till och hur .. jag och min bror har själv haft luftgevär och softairgun vapen, men aldrig fått använda dessa inomhus eller skjuta på smådjur/fåglar.

• Themis

Idiot.

Ställ honom i skamvrån tills efter helgen.

Isn?t it ironic that only intelligent people understand the meaning of ?ignorance is bliss??
  • Anonym (Va??)
    Themis skrev 2011-06-23 22:36:40 följande:
    Idiot.

Håller med,  jubelidiot! Tycker det är helt sjukt och blir så jä-a arg!!
  • Anonym (Jojjo)
    Themis skrev 2011-06-23 22:36:40 följande:
    Idiot.

Hahaha Fick en vision. -"Men ska inte pappa vara med och fira midsommar?"

- Nej pappa är en idiot så han ska stå där tills på måndag"

• Anonym (Va??)

Är det inte att otroligt barnsligt beteende av en "gammal" man? Av vilken anledning känner man att man måste gå ner i källaren och skjuta prick mitt på dagen. Pucko! 

• Anonym (fd skytt)

Det beror väl på... Är det ett tävlingsvapen (dvs vad jag betecknar ett riktigt luftgevär) så vet jag flertalet som haft övningsbana (10 m) mellan tvättlinor och dörrposter både för "skarpskytte" (med kulfång bakom tavlan) och för "torrskytte" (dvs bara en tavla uppsatt och man "torrskjuter" utan skott). Då kan det ju vara okej.

Är det däremot ett vapen som köpts på Hobbex, sportaffär eller liknande så ut i trädgården med honom och sätt upp ett kulfång.

Ge honom nummer till närmsta luftgevärsklubb istället!

• Anonym (Va??)
    Anonym (fd skytt) skrev 2011-06-23 22:52:22 följande:
    Det beror väl på... Är det ett tävlingsvapen (dvs vad jag betecknar ett riktigt luftgevär) så vet jag flertalet som haft övningsbana (10 m) mellan tvättlinor och dörrposter både för "skarpskytte" (med kulfång bakom tavlan) och för "torrskytte" (dvs bara en tavla uppsatt och man "torrskjuter" utan skott). Då kan det ju vara okej.

Är det däremot ett vapen som köpts på Hobbex, sportaffär eller liknande så ut i trädgården med honom och sätt upp ett kulfång.

Ge honom nummer till närmsta luftgevärsklubb istället!
    Jag vet inte vad det är han har. Vi har helt olika syn på detta. han har ett STORT militärt intresse medan jag avskyr allt vad vapen heter. Tycker inte att vapen hör hemma i en barnfamilj. Men man FÅR alltså skjuta inomhus med luftgevär? Önskar att man inte fick det så att jag kunde trycka upp ett utdrag ur vapenlagen i ansiktet på honom.
Svar på tråden Skjuta med luftgevär inomhus???