• Eleonor87

Blöder mycket och har ont efter vävnadsprov i livmodertappen. Fler som haft det liknande?

Igår var jag hos en gyn.läkare då jag tidigare har haft lätta cellförändringar
    men igår så tog hon bl.a cellprov och fick sedan för sig att ta vävnadsprov.

Utav er som varit med om det hur mådde ni efter att hon tagit vävnadsprovet?
    Yr,svettig eller illamående?

Hur mycket blödde ni efter att detta ingrep gjorts?

Frågar för är orolig då jag är gravid i vecka: 7 och rädd att det ska hänt något när hon gjorde detta.

• Svar på tråden Blöder mycket och har ont efter vävnadsprov i livmodertappen. Fler som haft det liknande?
  • Candida

Jag har tagit cellprov, och efter det hade jag ont några dagar och blödde pyttelite.

Har dock aldrig tagit vävnadsprov, så jag vet inte hur det blir då. Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga tycker jag, man ska väl itne behöva bli yr svettig och illamående kan man tycka

• novemberbarn09

nr ja tog vävnadsprov i samband med mn graviditet var ja i v 22 tror ja- då pensla han på något minns ej vad för att hindra blödning han sa även att ibland börjar man störtblöda under ingreppet och det r ofaarligt men så ja va beredd utifall
    ja fick inget sådant, ngr droppar blod emellanåt sedan dag tre tror ja det va började ja blöda brunt och ganska mkt mer ringde dit  va jätteoroli- helt ofarligt sa dem och min grav. fortsatte som den skulle =)

• Candida

Jag har en väninna som satte in en kopparspiral och hon blev febrig av det, utan att det hände något.

Vad är det för prov? Måste alla som är gravida gå igenom det?

• Eleonor87

Nej, jag hade lätta cellförändringar innan jag blev gravid så var på efterkontroll och då valde dom att ta vävnadsprov.

• novemberbarn09
    Candida skrev 2011-06-25 01:23:34 följande:
    Jag har en väninna som satte in en kopparspiral och hon blev febrig av det, utan att det hände något.

Vad är det för prov? Måste alla som är gravida gå igenom det?
    nej det är om man har lätta cellförändringar så vill man veta om det är något som går över av sig själv eller något man ska göra något åt efter barnet e fött en biopsi typ =)
  • Eleonor87

Dock tog dom det på mig. =/ Har inte varit några roliga dagar då man blöder och man själv är gravid för första gången och då kan man vara osäker för mf. Så känns inte kul just nu. =/

• Candida

Jag har varit gravid och man ska inte blöda. Nu kan jag bara tala for de första 3 månaderna.

Men i och med att du har haft provtagningen så blöder du kanske på grund av den? Frågan är såklart hur mycket man ska blöda? Hoppas blödningen går över snart av sig själv, att det läkt inom några dagar

• Eleonor87
    Candida skrev 2011-06-25 17:34:29 följande:
    Jag har varit gravid och man ska inte blöda. Nu kan jag bara tala for de första 3 månaderna.

Men i och med att du har haft provtagningen så blöder du kanske på grund av den? Frågan är såklart hur mycket man ska blöda? Hoppas blödningen går över snart av sig själv, att det läkt inom några dagar
    Mkt det jag har funderat över också men börjar avta men man blir ju rädd.. =/
  • Candida

Ja, det förstår jag att du blir

Svar på tråden Blöder mycket och har ont efter vävnadsprov i livmodertappen. Fler som haft det liknande?