• Metalmom

Rengöra Dan Brownś nappflaska

Hur får ni rent den där gula gummigrejen på flaskan? Har testat det mesta, men lyckas inte få den helt ren till 100%.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-25 19:46
    Jag menar ju såklart dr brown.

• Svar på tråden Rengöra Dan Brownś nappflaska
  • Miss Obsessive

Menar du Dr Brown? Vi gör rent den med en vanlig flaskborste, sen steriliserar vi som vi gör med alla delarna. 

• Metalmom
    Miss Obsessive skrev 2011-06-25 12:38:38 följande:
    Menar du Dr Brown? Vi gör rent den med en vanlig flaskborste, sen steriliserar vi som vi gör med alla delarna. 
    Men lyckas ni få rent överallt med enbart flaskborste? Jag tycker jag skrubbar som en dåre, men det försvinner inte riktigt ändå.
  • Labolina3

diska med den medföljande lilla diskborsten.... vad är det som inte blir rent menar du?

• Metalmom
    Labolina3 skrev 2011-06-25 20:37:31 följande:
    diska med den medföljande lilla diskborsten.... vad är det som inte blir rent menar du?
    Jo jag diskar med lilla borsten och steriliserar och lägger i blöt, men det är ändå en del ersättningsrester kvar på den gula gummidelen. Sitter som berget. Och den lilla borsten tycker jag är rätt kass, förutom att rengöra hålen med. Den tar inte alls bort resterna.....
  • myran82
    Metalmom skrev 2011-06-25 21:22:35 följande:
    Jo jag diskar med lilla borsten och steriliserar och lägger i blöt, men det är ändå en del ersättningsrester kvar på den gula gummidelen. Sitter som berget. Och den lilla borsten tycker jag är rätt kass, förutom att rengöra hålen med. Den tar inte alls bort resterna.....
    Jag håller med dig. Det är riktigt svårt att få den där gula ventilen (?) att bli ren. Vi diskade så nogra som gick & kokade varje dag i början. Lite mer sällan i slutet när han använde den (ca 10 månader)
  • Miss Obsessive

Så smutsiga har aldrig våra delar blivit, det räcker att skrubba av de lite med borsten och sterilisera..

• Kasihi

Jag håller med! Svårt att få den ren. TRODDE att det var enkelt men vid noga koll och med drag av lilla borsten i olika "vrår" så kom det äckligt gult kladd på borsten. Urk!

Svar på tråden Rengöra Dan Brownś nappflaska