förlossningen på NÄL
är det någon här som fött på NÄL och kan berätta lite om vad ni tyckte och om hur ryktet går? Är halvvägs och har börjat kolla upp varenda förlossningssjukhus som inte kräver ett dygns bilresa typ *s*
är det någon här som fött på NÄL och kan berätta lite om vad ni tyckte och om hur ryktet går? Är halvvägs och har börjat kolla upp varenda förlossningssjukhus som inte kräver ett dygns bilresa typ *s*
Jag vill också ha information...så jag puffar lite
Jag födde där för snart ett år sen och jag tyckte personalen var jättebra. De hade mycket att göra den kvällen men tog väl hand om oss ändå!
Nu födde ju jag för tidigt och vi var kvar länge på näl, låg på neonatalen och det var det också jättebra.
De får toppbetyg av mig!
NÄL får toppenbetyg av mig också, födde min lille pojke där den 2 december i år och personalen va ur gulliga, tog verkligen hand om oss. Kände mig jätte trygg hela tiden
Rekomenderar STARKT till att födda på NÄL
*puffar upp*
Jag är också nyfiken
Födde på näl för ca 1,5 år sen och kan bara rekommendera
Låg inne på förlossningen i 15 timmar, när vi kom upp var jag bara öppen 2-3 cm och egentligen skulle väl jag behövt åka hem, men eftersom vi ändå har en bit att åka och det var min ordinari BM som skrev in oss (jobbade extra) så fick vi stanna kvar. Jättegulliga och verkligen måna om att allt ska vara så bra som möjligt. Sen vart det lite strul med min moderkaka och jag fick opereras, då fick min sambo ta lillan och dom var och kollade honom hela tiden, såg till att han fick den hjälp han behövde och om det var nåt tog dom henne under de 6 timmar jag var borta. Eftersom jagvar rätt borta fick vi dessutom ett eget rum så sambon kunde sova där över natten. Alla var sååååååå gulliga och jag skulle inte vilja åka någon annanstan idag om jag fick välja. Lycka till allihopa som ska dit och hoppas själv att snart få ansluta till er
Jag har fött där 98 och 01 och är jättenöjd med både förlossningen och BB.......go personal och lungt och bra på alla sätt tycker jag.
Tack alla ni som svarat! ( men jag vill gärna höra mer om ni vill berätta)
Hej! Ville bara säga att NÄL ska sluta med "öppet hus" på förlossningsavdelningen. Från och med 1/1 2006 kan man inte längre åka dit på studiebesök inför förlossningen. Min BM berättade det igår...
Jag låg i en vårdsal på förlossningen i 3 dygn innan Gustav kom med akut snitt och träffade hur många barnmorskor och undersköterskor som helst - hade svängdörr till mitt rum .
Personalen var så underbar så det bara inte finns. En enda barnmorska bad jag gå därifrån då jag inte kände att vi skulle passa ihop alls. Resten var helt otroliga. WOW!
Jag födde på Näl för 5 veckor sedan och har positivt att säga om det!
Låg även inne i 9 dagar innan jag blev igångsatt och har bara positivt att säga om den avdelniingen också. Underbar personal på förlossningen hade jag.
Det sägs ju även vara ett av Sveriges bästa förlossningssjukhusen.