• MammaG

Jag slog min granne när hon vägrade flytta sin bil

Nej, det gjorde jag naturligtvis inte. Men jag funderar på var gränsen går för de som förespråkar barnaga. Man möter ju på en hel del vuxna som på ett eller annat sätt prövar ens tålamod. Är det ok att klappa till sin chef när man tycker att han överbelastar en underbemannad personalstyrka?

Kan jag slå till min granne om hon inte hörsammar min begäran att flytta en bil som stå på ett gemensamt område?

Helt enkelt, om det är ok att ge ett barn en örfil (vilket jag absolut inte anser att det är), varför kan man inte slå andra vuxna i uppfostrande syfte? Vad är skillnaden?

• Svar på tråden Jag slog min granne när hon vägrade flytta sin bil
  • MrsKnapa

Barn och djur är oskyldiga dem låter man bli.. Vissa vuxna måste nästan ha sig en rejäl omgång ibland ;)

• MammaG
    MrsKnapa skrev 2011-06-24 18:55:07 följande:
    Barn och djur är oskyldiga dem låter man bli.. Vissa vuxna måste nästan ha sig en rejäl omgång ibland ;)
  • Viktors älskling
    MrsKnapa skrev 2011-06-24 18:55:07 följande:
    Av  någon anledning tycker jag att det oftast är ens arbetskamrater som mer eller mindre skulle ha smisk på bara stjärten. Barn och djur kan inte försvara sig, en vuxen kan i så fall alltid slå tillbaka.
  • MammaG
    Viktors älskling skrev 2011-06-24 18:59:41 följande:
    Av  någon anledning tycker jag att det oftast är ens arbetskamrater som mer eller mindre skulle ha smisk på bara stjärten. Barn och djur kan inte försvara sig, en vuxen kan i så fall alltid slå tillbaka.
    Ja precis. Ska man slåss ska man göra det med någon som kan ge igen på lika villkor.
  • notetur nomen

Jag börjar tro att du bär på nån form av handikapp där en av symptomen förutom egocentrering och storhetsvansinne jag redan har konstaterat råkar vara selektiv läsning.

Jag vet inte vilken gräns du snackar om men jag ser inga som helst likheter mellan att fostra sina barn och spöa upp nån på parkeringen.

Den här jäkla klyschan är verkligen påtaglig om den har fått sin egen tråd :/

Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something
  • Glädje58
    MrsKnapa skrev 2011-06-24 19:31:46 följande:
    Ja eller telefonförsäljare som vägrar lyssna för all del :@
    Om jag har tid, så brukar jag se till att samtalet tar så lång tid som möjligt. Gärna tio femton minuter. Under tiden ska man givetvis göra nåt annat samtidigt, man behöver inte heller höra allt de säger, det går så bra att be dem upprepa vad de säger.

Är det någon från nåt telebolag så brukar jag tacka nej med motiveringen att de inte har någon bra produkt, att ljudkvaliteten är dålig. "Vadå dålig?" brukar de fråga. "Det måste vara så, för ni hör ju inte att jag tackar nej till ert erbjudande" svarar jag sedan. Det brukar fungera bra...
  • oOMayaOo
    notetur nomen skrev 2011-06-25 19:42:49 följande:

Jag börjar tro att du bär på nån form av handikapp där en av symptomen förutom egocentrering och storhetsvansinne jag redan har konstaterat råkar vara selektiv läsning.

Jag vet inte vilken gräns du snackar om men jag ser inga som helst likheter mellan att fostra sina barn och spöa upp nån på parkeringen.

Den här jäkla klyschan är verkligen påtaglig om den har fått sin egen tråd :/

Den som misshandlar sina barn måste lida av ett grovt mentalt handikapp.
  • notetur nomen
    oOMayaOo skrev 2011-06-25 19:53:51 följande:
    Den som misshandlar sina barn måste lida av ett grovt mentalt handikapp.
    Eller så vet dom inte bättre men jag snackar aldrig om misshandel utan berör ämnet i frågan som är fostran av dom små.
    Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something
Svar på tråden Jag slog min granne när hon vägrade flytta sin bil