Anonym (linnea) skrev 2011-06-24 21:10:24 följande:
Nä jag förstår inte heller. Dessutom finns det vissa som redigerar sina bilder för att se snyggare ut. En hel del på min facebook verkar tro att de är modeller med tanke på sånna bilder dem tar. De går verkligen och kämpar med dem, för att sen lägga upp dem på facebook.
Sen är det ju nästan bara en massa festbilder också. Ibland händer det att jag är på fest. Så kan dessa personer vilja ta bild, och så försöker de göra jätteknäppa miner och ställningar. Typ hänger sig över den andra, pussas, ställer sig på alla fyra?! osv. Och sen verkar det som att det var en jätterolig fest. Fast egentligen var festen skit tråkig typ. Blir bara så när kameran åker fram.
Blir också jävligt trött på dem, som ska göra massa kärleksförklaringar hela tiden till sina vänner. Typ leta fram en gammal bild och skicka till sin kompis, och skriva nåt om hur man inte skulle kunna leva utan den personen. Okej, det kanske är nåt fint om man gör det 1 gång. Men hela tiden. Istället kan man väl bara säga det till den personen IRL.
Och sen ska de också kommentera alla bilder med, "snyggast", "finast", het,sexy, "omg vad snygg du är " osv. Och det är ju alltid samma personer som kommenterar varandras. Jag kan inte förstå att man alltid vill skriva denna sorterens kommenterar . Vill man inte ibland kommentera något annat, som finns med på bilden, som är intressantare??
Dessutom är det ju också så att om en person har många vänner, många inlägg, kommentarer osv, betyder det inte att det är en populär person, utan att det är aktiv facebookare. För det är principen " kommenterar du min bild, kommenterar jag din" som gäller.
Sorgligt.
Iof är jag 22 år och de flesta på min facebook är unga. Så kanske är det bara representativt för unga.
Fast varför har du facebook? hur kan du störa dig på hur folk komenterar bilden? vad dom gör på festen? haha jag tycker det låter som att du är otroligt avundsjuk.
Jag tycker det är härligt att läsa om folk som är lyckliga än dom bittra skaterna som sitter och sprider negativ energi.
Alla förstår ju att tex Lisa och Jakob bråkar ibland, men måste man skriva ut det? som åh idag ska vi gå på bio, gud så mysigt. Men herregud igår hade vi ett riktigt bråk här hemma, Jakob var ett riktigt svin mot mig?
Nää det känns inte riktigt okej, och man kan ju faktiskt ta bort vänner från facebook så man slipper dom.