• Finesse

någon som har en nissan qashqai?

Var sätter ni underförankringsbanden???

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Svar på tråden någon som har en nissan qashqai?
  • Finesse

ingen som äger en nissan här????

• Tullemo

Menar du till bilbarnstolen? Mina föräldrar har en sån bil och när de använder vår bilbarnstol så tror jag att de sätter fast dom i "stången" under sätet.

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Finesse

Ok ja det är det jag menar. Och vi har oxå satt den så nu. Men boken är ju så dålig så det står ju inget alls om vart man ska sätta dom.

• Tullemo

:) Ja jag vet att jag också kollade i den en gång när jag skulle sätta fast men fattade nada. Men vi sätter ju även fast bilstolen så i vår bil så då måste det ju vara rätt. Men man kan ju välja att ha några andra fästen som heter något speciellt (kommer inte ihåg, kanske iso-fästen?) men det fattar jag inte vad som menades med.

Annars om ni är osäkra, om ni köpt bilbarnstolen på en barnaffär kan ni ju åka dit och be dem komma och titta om ni satt rätt?

• Finesse

Ingenting är öppet nu i helgen. Det är svärmors bil.

• Tullemo

Ah ok, men det låter som att ni hittat på rätt. Man kan ju inte sätta banden på något annat vis har jag för mig.

• Finesse

Hon åkte hem så.. får kolla upp med Nissan-återförsäljare om det ska vara så eller inte ifall hon ska åka en till gång.. dumt av oss att inte kolla innan det blev midsommar..

Svar på tråden någon som har en nissan qashqai?