• Anonym (Lång tjej)

Lång tjej som ej kan ha relationer med kortare killar

Jag har en liten fundering gällande förhållanden mellan långa tjejer och jämnlånga/kortare killar. Jag är själv rejält lång (180cm) och har haft kortare "flings" med jämnlånga/något kortare killar, men jag har alltid tyckt att det funnits ett pinsamt drag över det och det har därför aldrig lett till någon fortsättning. Tror ländbiten göra att jag dels kännt mig "stor" trots att jag aldrig varit det minsta överviktig och dels att man själv är mer av en "trofé" då det är imponerande att en kortare kille fått tag på en lång tjej medan för en lång tjej så blir det mer "kunde du inte fått tag på nåt bättre?". Jag kan t o m tänka, om jag ex.vis träffar på någon extremt charmig kille via jobbet som råkar vara ett par cm kortare, att han skulle man hångla upp/ha sex med, men aldrig att jag tänker tanken att han kan vara "Mr Right". Man kanske missar nåt bra för att man tänker som man gör.

Känner någon annan igen sig? Hur resonerar ni andra?  

• Svar på tråden Lång tjej som ej kan ha relationer med kortare killar
  • Alyssa

Jag är 181cm och har alltid haft kortare killar På något konstigt vis faller jag för kortare killar, vet ej varför. Det har väl råkat bli så bara, jag har aldrig ens varit med någon som är jämnlång.
    Visst känner jag mig stor ibland bara för att jag är så lång men jag orkar inte bry mig om det längre. I början av mina förhållanden har jag så klart tänkt på längden lite mer men eftersom tiden gått så tänker jag inte på längden längre men vad andra anser om längdskillnaden skiter jag blankt i.  

• bastardized

Trofer vet jag inte om det handlar om men troligtvis handlar det om att de tycker längd är sexigt, jag är lång och väljer gärna korta tjejer.

• Anonym

eh, nej, det är inte det minsta "imponerande" att en kort kille kunde få en längre tjej. Tror du det på riktigt?

• Prisssan

Oj.. känns lite som om du gör en höna av en fjäder där? Jag menar det hade varit en sak om du nu inte hade tänt på kortare killar men det gör du ju uppenbarligen?

Jag är själv lång 180 här med. Har aldrig sett det som rejält lång eller som om det skulle vara något problem Men jag har också upplevt att många kortare killar är väldigt stolta när de går med en lång tjej- iaf de jag har varit tillsammans med.

When you lose something you can`t replace...
  • Majsan70

Nu överanalyserar du kan jag tycka. Du har väl helt enkelt inte träffat den ärtte ännu. När man gör det så spelar ingenting nån roll löängre känns det som.

• Anonym

Ja tycker inte längden spelar någon roll alls , tycker nästan de är finare! när tjejen är lite längre än killen Glad , har alltid också fallit för kortare killar då ja själv är ganska lång (1,75) .. många killar tycker om långa tjejer , så försök sträck på dig extra o va stolt Flört

• Anonym

Jag tycker också det känns lite läskigt att ha kortare eller ens jämnlånga killar. Jag är kort själv. Så jag har inga problem att hitta längre killar om man säger så, men träffar jag någon som är lika kort som jag eller lite kortare tycker jag det är lite creapy Drömmer

Gör vad känns bäst för dig TS, du ska inte ha en kort kille om du inte är bekväm i det, bara för att trotsa eller så. Det blir aldrig bra. Du hittar säkert en ståtlig kille på 190 cm som du kan leva livet med Skrattande

• Snabeldrake

Hmm jag är 160 cm själv, ganska kort med andra ord. Min man är 190 cm lång. Ganska stor skillnad. Det tycker folk ser konstigt ut, brukar kalla oss helan och halvan. Men det skiter vi i. Vad folk säger rör mig inte i ryggen, mina känslor är dom viktigaste och min mans känslor. 

Så vill du vara med en kortare kille, var det. Vill du inte, var inte det. Alltså du ska inte göra något du inte känner att du vill. Men jag tror att när du träffar "den rätte" så kommer inte du bry dig om hans längd, du kommer bara se honom för den underbara person han är...  

• hervor

Jag tror att du "tror" en massa saker som inte alltid stämmer. Alla tjejer jag känner över 1.75, har någon gång haft en kortare eller jämnlång kille. Det är ju trots allt så att utbutet blir ganska snävt, om man själv är runt 1.80 och bara kan tänka sig någon som är längre... Är man runt 1.60 är det ju en annan sak, då är det snarare anmärkningsvärt att träffa en kille som inte är minst 10 cm längre, eftersom det är ganska ovanligt.

• hervor

För egen del har jag inget behov av att känna mig "liten" bredvid en kille, jag tycker snarare att det är könskonservativt. Varför måste jag ha en stor och stark man?

Dock gäller samma sak för mig som för TS, fast delvis åt andra hållet. Jag är "bara" 1.73 och skulle jag vilja trotsa konventionerna och inte ha en man som var längre eller större än jag själv, skulle mitt urval bli ganska snävt... Min nuvarande sambo är 1.75. Jag har träffat killar på allt mellan 1.70 till 1.90. I slutändan är det som sagt inte längden som avgör, utan om man tycker om varann.  

Svar på tråden Lång tjej som ej kan ha relationer med kortare killar