• Lambda

Hur berättar jag för min flickvän att hon är dålig i sängen?

Hjälp mig.

Jag har ett problem som håller mig sömnlös om nätterna och mentalt frånvarande på dagarna =S
    Jag är sexuellt frustrerad i ett annars fungerande förhållande. 

Ingen KILLE tycks ha hamnat i min situation tidigare... Överallt jag tittar så ligger alltid problemet på KILLEN om det inte funkar i sängen...Jag blev faktiskt lite ledsen...
    För i min värld är det oftast tjejen som e "dålig" (!?)Eller är jag bara "ett undantag" som råkar vara "bättre" !??? =P

Hur som helst..Hur berättar jag för min flickvän att hon är dålig i sängen?
    ... rent tekniskt också.Hon gör "fel" när hon runkar av mig, suger av mig och så vidare.
    Hon håller fel, klämmer fel och så vidare...

Jag har flera gånger försökt "visa" men detta har också varit jättesvårt.
    När jag försöker styra hennes händer så tolkar hon det helt fel.

Ibland knuffar hon bort händerna och har en attityd som: "Nä nä, rör mig inte, jag ska få dig att komma! =) "-attityd, vilket är sjukt sexigt OM det nu hade varit skönt för mig. Men det e det ju inte. 

Eller så blir jag slak och irriterad av anti-klimax och då misstolkar hon det också med en annan attityd:
    "DEt e lugnt, sånt händer" - attityden. Jag är alltså irriterad för att jag inte får SEX, INTE för att jag inte kan "hålla uppe den". 

För att en kille ska "hålla uppe den" behöver han inte göra ett piss. Han behöver bli KÅT!
    Hennes attityd och vilja är alltså sjukt porrig och hon tror väl att det är så jälvla skönt för mig att jag försöker "hindra mig från att komma" när jag egentligen bara vill "rätta till hennes händer" så ATT jag kan komma =(

Någon gång fräste hon till när jag försökte klämma in "instruktioner".. Jag sa något i stil med: "Men kolla gör så här, håll si, håll så"... och då fick jag kaxigt höra: "Sluta försöka träna upp mig" eller något i den stilen. Men det är ju det jag vill =(

Eller ja.. vill o vill.. ingen vill väl "träna" någon. Hade varit bra om hon "hade det själv" så att säga. Alltså det är ju inte fel att hon har den attityden, det är ju det en kille som jag vill ha! Men hon gör fel, så det känns inte skönt, eller så känns det ingenting. 

Jag själv är väldit uppmärksam i sängen och känner ju själv att om hon kommer fram med sina händer och tar tag i mig så e jag ju beredd på att vara "medgörlig".Min tjej känns bara stel och osmidig. Nästan som att hon spänner sig onödigt mycket i sängkammaren. Hon känns inte direkt "medgörlig" om man säger så. Det blir skitvårt att "föra" när man inte har någon som följer.

Det slutar oftast med att jag bara blir slak och hängande och vi kommer inte till sex, eller så "fejkar" jag o "kommer" (ja killar kan också) Jag vill ju inte bara dra upp byxorna och däga: "nä det va inge bra"

Man är ju rädd att tjejen MISSTOLKAR igen och slutar helt och hållet.Man e rädd för: "jamen om det inte e skönt så slutar jag göra det". Och det vill jag ju inte. Jag vill inte att hon ska sluta göra någonting, jag vill bara att hon ska göra det... rätt.

Jag har svårt att berätta det för att jag inte vet hur jag ska göra det utan att såra henne. Jag tror ju att hon har uppfattningen att hon e grym o sexig och sen kommer jag och berättar att jag inte haft "sex på riktigt" sen mitt ex. 

Nu går jag hela dagarna och bara tänket på sex. Det har gått så långt att jag undviker närhet i rädsla av att det ska leda till sex. För jag får ett sånt jävla anti-klimax att jag blir riktigt irriterad i huvudet och det vill jag inte för då går det ut över fel person sen.

Allt leder till att jag inte blir kåt längre, och jag blir inte kåt på henne längre heller =(Så nu har jag inte sex, och är rädd att det ska misstolkas som att jag inte älskar henne. Och OM vi har sex så kommer jag bara vara slak och inte kåt =( och då kan det misstolkas som att jag har svårt att hålla den uppe. Typiskt, alltid killens "fel".
    "Det är lugnt, det händer många killar"...Eh NÄ tjejer, INTE om ni gör rätt in the first place! ;) Trust me.

Jag känner ju att HON inte får vad hon förtjänar heller ju. Hade jag fått som jag hade velat så hade jag ju knullat henne hela tiden. ... för det har jag gjort med mina ex...Jag vill ju att kvinnan jag älskar ska få njuta så klart.Detta är första gången jag har så lite och famförallt så TRÅKIG sex som jag har nu.Och det INTE PÅ GRUND AV KILLEN! 

Hur säger man "du gör fel" -typ utan att såra? Och utan att hon tolkar att det är själva akten hon gör som är fel.  Det känns som att hon har en attityd där hon "tror" att hon är porrig och sexig, men jag börjar få kalla fötter av detta och tycka att livet är för kort för dåliga förhållanden.

Jag vill inte bara sticka heller för detta är en drömtjej för övrigt. och attityden finns där ju.Så hur gör man? Hur visar man? Eller e det kört? Går det att lära en gammal hund att sitta?Kan det vara så som dans, att visa bara har det, andra inte!? =( Eller ska jag dra vidare och göra slut?

Och snälla tolka inte ovanstående text som att jag hackar på henne. Jag älskar henne verkligen och vill DÄRFÖR ha råd så att jag kan rädda detta, eller så får vi gå skilda vägar om det är det bästa för oss. Jag vill att hon ska ha ett fungerande sex-liv också ju, även om det inte e med mig.

• Svar på tråden Hur berättar jag för min flickvän att hon är dålig i sängen?
  • Anonym

Säg inte "du gör fel". Säg istället "det blir mycket skönare om du gör så här". Om hon fortfarande ignorerar vad du säger och kör sin "jag vet bäst-attityd" så säg att alla killar är olika. Det kanske fungerade på någon annan kille men du föredrar det på ett annat sätt. Fungerar inte det, ja då hade jag blivit arg och sagt att sexet inte ger dig något så då kan hon ha sex med sig själv.

• MickeN1973

Du måste korrigera hennes felaktiga beteende.

Avsluta hennes "runkade"  när hon gör fel

Sen är förmodligen någon form av terapi på sin plats, ni verkar inte kunna kommunisera.

• Anonym (talking)

istället för att säga "det är inte skönt när du gör sådär", så säg "gör såhär istället, det är skönare". Istället för att "bara" försöka rätta till hennes händer tex så säg samtidigt varför hon ska ändra -"det tycker jag är skönt".
    Eller så kan du, om hon gör nåt som inte känns bra tex håller fel, säga typ "gör si eller så istället för det fär gör lite ont" Så hon får ORD på vad som är fel o att du verkligen vill ändra. Att sätta ord på det gör att man undviker missuppfattningar o att hon tolkar dig fel...

Svårt faktiskt -man vill ju att sexet ska komma naturligt utan o kännas obekvämt vilket det ju kan göra om man (din tjej) får veta att hon är kass s a s -även om du inte alls menar nåt illa liksom... Men man tar ju åt sig personligt tyvärr.. Men jag tror det kan funka så som jag skrev där det första -säg att DETTA var inte så skönt -DETTA är skönt =)

• Lavish

Fast att hon runkar och suger fel borde ju inte förstöra allt sex? Jag menar hennes fitta kan väl inte vara fel, inte på något sätt som hon orsakar iaf?

Eftersom du försökt försiktigt är det nog inget mer att göra än att säga att hon faktiskt inte suger/runkar på skönaste sättet. Hon kommer säkert bli ledsen men i längden tjänar hon ju också på att kunna göra det någorlunda bra. Acceptera inte att hon puttar bort dina händer eller säger att du inte ska träna upp henne utan avbryt och säg att det faktiskt inte känns bra som hon gör utan att det vore bättre på ett annat sätt men att du gärna visar.

• Anonym (talking)
    Anonym skrev 2011-06-25 12:37:43 följande:
    Fungerar inte det, ja då hade jag blivit arg och sagt att sexet inte ger dig något så då kan hon ha sex med sig själv.
    Ja, ignonerar hon dig gång på gång trots att du TYDLIGT säger vad du gillar/ogillar så håller jag med om att då får du bli sur o vara mer "brutalt ärlig" så hon förstår!
  • Anonym

Det är inte ett dugg inspirerande att få höra att man gör fel, så låt bli det! Fokusera inte på att hon gör fel utan på att ni inte funkar tillsammans, som det är idag. Gör det till er uppgift att gemensamt hitta något som funkar för er båda.

Var noga med att ge positiv feedback när hon gör något som fungerar för dig. Och tala om att hon är på rätt väg även när hon inte lyckas perfekt.

• Anonym (Bella)

Den tjejen kan inte ha speciellt bred erfarenhet.

Jag får lära om mig varje gång jag träffar en ny kille, och det vet jag redan innan. Jag skulle tex aldrig "köra igång" en avsugning på ett sätt som jag "alltid gjort".

Alla killar har velat ha det olika, vissa gillar inte alls det som andra älskat osv. Alltså låter det som att hon varit med en eller två killar och fått dem att komma och på så sätt tror hon att hon "kan".

Jag skulle sagt till henne att det inte var skönt och att du vill ha det på ditt sätt för att det ska funka.

• Joppelina
    Lambda skrev 2011-06-25 12:31:43 följande:
    Hjälp mig.

Jag har ett problem som håller mig sömnlös om nätterna och mentalt frånvarande på dagarna =S
    Jag är sexuellt frustrerad i ett annars fungerande förhållande. 

Ingen KILLE tycks ha hamnat i min situation tidigare... Överallt jag tittar så ligger alltid problemet på KILLEN om det inte funkar i sängen...Jag blev faktiskt lite ledsen...
    För i min värld är det oftast tjejen som e "dålig" (!?)Eller är jag bara "ett undantag" som råkar vara "bättre" !??? =P
    Jag hoppas inte att du med "överallt" menar FL. För här är det mesta killens fel, vare sej han är närvarande eller frånvarande. Så läs på mer objektiva sidor är mitt tips, där både killar och tjejer skriver i lika stor grad, så kommer du inte att vara ensam med ditt problem Flört
    Säg inte "du gör fel". Säg istället "det blir mycket skönare om du gör så här". Om hon fortfarande ignorerar vad du säger och kör sin "jag vet bäst-attityd" så säg att alla killar är olika. Det kanske fungerade på någon annan kille men du föredrar det på ett annat sätt. Fungerar inte det, ja då hade jag blivit arg och sagt att sexet inte ger dig något så då kan hon ha sex med sig själv.
    Anonym (talking) skrev 2011-06-25 12:40:44 följande:
    istället för att säga "det är inte skönt när du gör sådär", så säg "gör såhär istället, det är skönare". Istället för att "bara" försöka rätta till hennes händer tex så säg samtidigt varför hon ska ändra -"det tycker jag är skönt".
    Eller så kan du, om hon gör nåt som inte känns bra tex håller fel, säga typ "gör si eller så istället för det fär gör lite ont" Så hon får ORD på vad som är fel o att du verkligen vill ändra. Att sätta ord på det gör att man undviker missuppfattningar o att hon tolkar dig fel...

Svårt faktiskt -man vill ju att sexet ska komma naturligt utan o kännas obekvämt vilket det ju kan göra om man (din tjej) får veta att hon är kass s a s -även om du inte alls menar nåt illa liksom... Men man tar ju åt sig personligt tyvärr.. Men jag tror det kan funka så som jag skrev där det första -säg att DETTA var inte så skönt -DETTA är skönt =)
    Precis så är det du måste gå till väga.

Gör så här istället så är det skönare. Ev. kan du säga att när du gör så så gör det lite ont ibland (ont=som du inte alls gillar) En vit lögn iofs men kanske hon behöver få en anledning för att acceptera bättre. Att du blir avtänd vore nog ganska knäckande att säga, även om det är sant. Såg du att Anonym (Talking) skrev samma.

Jag har fått en sådan "instuktion" där killen sa så och samtidigt visade.

Sen ÄR det faktiskt så att alla både killar och tjejer gillar olika "tekniker" Men ta upp detta asap för ju längre du väntar så ligger ju detta som en lögn i ert sexliv även om det bara är en sak du inte har fått henne att förstå.

Rent allmänt så förstår jag att du som kille är försiktig att säga vad du tycker. Det finns någon slags regel att man måste vara så himla finkänslig när det gäller sexlivet och inte tordas säga hur man vill ha som kille. En del tror kanske att alla killar bara tänker på utlösningen.

Säger din tjej hur hon vill ha det, ja då borde hon kunna ta in detta att man får se och lära sej vad ens partner gillar.
  • Anonym (x)

kommunicera med henne, men INTE då ni är mitt i en sexakt.

Sätt henne ner vid köksbordet och berätta att det inte funkar, få henne att lyssna på problemet och lär henne hur DU vill ha det, när ni sen testar i sängen och hon kanske gör fel, få henne att göra rätt genom att be henne göra si eller så, inte genom att tala om att hon gör fel.

Du måste våga vara ärlig, man kan vara ärlig genom att berätta hur man vill ha det, vad man gillar osv och utan att berätta att hon gör fel, då kan du inte såra henne och ni kan utveckla er tillsammans och få ett fantastiskt sexliv.

Alla människor vill väl utvecklas och jag som kvinna kan inte lära mig hur just min man gillar det om han inte berättar det?!!

• Lambda
    Hej. 

Jag vill tacka alla för era seriösa svar. Var faktiskt rädd att bli misstolkad och påhoppad hehe, men det blev jag ju inte direkt.

Mmm, det finns faktiskt en sort allmänn "pressure" på killar också, precis som det gör hos er kvinnor. Men eran är mer "välkänd" och diskuterad. Vi killar har ju inte problem med sex ju, det kan vi! =P *sarkasm ja*

Jag har läst alla svar och förstått allting. Många verkar har rätt bra råd/kommentarer. Det kanske är så som någon nämnde att hon inte har haft så stor "erfarenhet", kanske en, två killar innan mig... jag har faktiskt inte frågat hur många hon legat me... 

Tack för råden om hur jag formulerar om mig ;) och också den "vita lögnen" som kanske kan va bra.

Men jag berättade en kväll att jag skulle visa henne "ett nytt" sätt och det gick ganska bra. Känndes lite stelt i luften för att det var ju som det var... Ungefär som någon tidigare skrev så är sex något som man vill ska komma spontant och liksom av lust. Det kan bli lite kosntigt om det plötsligt ska bli en trafikskola av det hela :P

Jag känner att det kanske är jag som måste få henne att "släppa loss djuret" på nått sätt? Jag vet inte... hon verkar liksom "programmerad" eller nåt... osäker!? Jag vet inte...

Hur som helst, jag ska inte sitta HÄR med detta utan jag ska ju faktistk ta det med henne... jag behöver ju bara få fram det utan att det blir som någon annan nämnde; att  det inte är ett dugg inspirerande =S
  • Anonym (Y)

TS, du skrev det själv nu men det är exakt vad jag tänker. Ignorera frustrationen hos dig själv, kom i bra stämning och börja om från början med förslag på "nya" sätt som inte kan tolkas som kritik mot henne. Gör det till en grej att du vill testa något "nytt". Undra lite sexigt "vet du vad jag skulle vilja?" och så ger du henne instruktioner om hur du vill ha det, (själv skulle jag tycka att det var grymt upphetsande om en man gav mig instruktioner på ett sexigt sätt), men absolut inte som rättelser av det hon har gjort tidigare utan något annat.

Jag tror att hon bara har prestationsångest. Det är nog därför hon är stel i sängen. Hon vill vara den perfekta älskarinnan av naturen och minsta invändning från dig blir kritik i hennes huvud och så försöker hon ännu mer i stället för att bara vara kåt och njuta.

Om du lyckas med att ge instruktioner som en het grej så kommer hon ju att se hur mycket du njuter och minnas det till nästa gång. Jag tror att man ska undvika allvarligt metasnack om sex i det längsta, på ett positivt och sexigt sätt ja, men inte som ett seriöst samtalsämne om det inte finns allvarliga problem. I ert fall tror jag att det mest handlar om finjustering.

Personligen tror jag att många kvinnor är rätt kassa p.g.a. osäkerhet. De blir perfektionister i sängen och alldeles för fokuserade på vilket intryck de ger. Trist. Jag var så själv tidigare men sen lärde jag mig att lägga prestigen åt sidan, lyssna och vara lyhörd. Det har mest varit av egoistiska skäl faktiskt. En riktigt kåt man betyder mer sex för mig. Win-win  

• danijova
    Håller helt med dig!! Att ha en fräsig attityd i sängen kan vara tändande om vederbörande vet vad han/hon pysslar med, men om personen inte är villig att låta mig visa vad det är JAG VILL HA så kan det vara. jag kan ta kritik, för då blir det bara bättre och jag har inga problem med att säga vad jag vill ha.

lek med er själva framför varandra, berätta medan du runkar eller smeker dig själv hur du vill att det ska göras.... ett förslag?!
Svar på tråden Hur berättar jag för min flickvän att hon är dålig i sängen?