• Charlotte1987

Äcklig lukt/smak från näsan

Usch jag tycker det här är så äckligt att ens berätta om.. Men står snart inte ut längre så måste kolla om någon här kan veta vad det är för fel....
    Men sedan ca 1 månad så har jag haft en riktig äcklig lukt/smak från näsan.
    Det började med när jag var bortrest så en morgon när jag skulle gå och äta frukost möter jag en stark kaffe-andedräkt lukt från köket, riktigt vidrigt var det. Efter det kände jag den lukten varje gång jag andades in med näsan, nu är det inte fullt lika mycket men jag känner det då och då när jag blir lite lätt snorig. Ni vet när man är liiite snorig men kan inte snyta ut något, å så andas man in så kan det komma ned i halsen, då känner jag smaken i munnen. Fyy mår illa av det.
    Jag kan inte förstå varför det fortfarande är kvar i min näsa. Och jag kan berätta att min andedräkt är inte illa då min stackars sambo fått testa...
    Någon annan som varit med om samma? Eller kanske vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Äcklig lukt/smak från näsan
  • Ida 84

Du har inte ont i bihålorna?
    För vid bihåleinflammation kan man få sådär...

• Ida 84

Okej.. Jag hade bihåleinflammation i våras och smaken satt kvar några veckor efter att jag blivit frisk.
    Annars har jag inga idéer... Hoppas det försvinner snart!

• Charlotte1987

Okej, jag får avvakta då. Försvinner det inte snart får jag väl kontakta en läkare då. Tack iaf för tipset!

• Ida 84

Gör så!
    Jag fick tipset att skolja näsan med koksalt. Provade aldrig för jag tycker det verkar läskigt.. Men du kanske är modigare än jag...

• Jesper f

Skaffa näskanna och skölj bihålorna till att börja med. Annars måste du söka till läkare, du har förmodligen nått som sitter nånstans i näsgångarna som orsakar "smaken".

• Ruggugglan

Ett tag hade jag perioder då jag tyckte mig känna en stark brandrök i näsan hela tiden. Jag har ingen aning om varför för ingen annan förstod vad jag pratade om. Men mitt problem försvann till slut.

• Charlotte1987
    Ida 84 skrev 2011-06-25 21:30:08 följande:
    Gör så!
    Jag fick tipset att skolja näsan med koksalt. Provade aldrig för jag tycker det verkar läskigt.. Men du kanske är modigare än jag...
    Haha mjaa jag är nog lika feg, håller för näsan tom när jag dyker i vatten ;P
    Men får väl testa ändå kanske för lukten/smaken är då allt vidrig.
    Jesper f skrev 2011-06-25 21:33:31 följande:
    Skaffa näskanna och skölj bihålorna till att börja med. Annars måste du söka till läkare, du har förmodligen nått som sitter nånstans i näsgångarna som orsakar "smaken".
    Okej ja jag får nog testa det.
    litenlitenliten skrev 2011-06-25 21:40:22 följande:
    Ett tag hade jag perioder då jag tyckte mig känna en stark brandrök i näsan hela tiden. Jag har ingen aning om varför för ingen annan förstod vad jag pratade om. Men mitt problem försvann till slut.
    Skumt.. tur det försvann iaf. Nu har det tagit sån lång tid så nåt skumt måste det vara.
  • barnluktarbajs
    litenlitenliten skrev 2011-06-25 21:40:22 följande:

Jag kollade på en tv-serie för några dagar sen och där var en flicka som ofta kände lukten av bränt gummi, och i serien visade det sig att ho hade hjärntumör. Googlade nu och hittade flera sidor som sa att lukten av bränt var en indikation på att du hade jhärntumör, men hittade tyvärr ingen seriös sida. Men nu känner du ju inte lukten längre så det är nog ingen fara, men hajade till just när du skrev den kommentaren. Hoppas inte jag skrämmer upp dig i onödan, var bara en observation. Glad

• Ruggugglan
    barnluktarbajs skrev 2011-06-25 22:03:11 följande:

Jag kollade på en tv-serie för några dagar sen och där var en flicka som ofta kände lukten av bränt gummi, och i serien visade det sig att ho hade hjärntumör. Googlade nu och hittade flera sidor som sa att lukten av bränt var en indikation på att du hade jhärntumör, men hittade tyvärr ingen seriös sida. Men nu känner du ju inte lukten längre så det är nog ingen fara, men hajade till just när du skrev den kommentaren. Hoppas inte jag skrämmer upp dig i onödan, var bara en observation. Glad

Ja, det var vad folk svarade när jag frågade här på Familjeliv för ett par år sedan. Men lukten är borta, så jag hoppas verkligen inte att det är en tumör
  • Saber777

Hej! Känner igen precis det du beskiver. Jag har kronisk rinosinut/ bihåleinflammation. Jag känner också denna lukten mer eller mindre. Ibland också att det rinner ner i halsen och smakar illa. Det går i skov på mig. Får oftast känningar av det efter en förkylning och alltid sämre på vintern. Det går att operera eller skölja näsan. Har du varit i kontakt med sjukvården för röntgen mm.?De kan konstatera om du har en kronisk infektion.Hoppas det löser sig. Mvh.Marie ?????????

Svar på tråden Äcklig lukt/smak från näsan