• FridaKarin

Amningskurs

Hej. Tänkte höra hur amningskursen är. Är det nått att ha? Ska min sambo hänga med eller är det bara till för oss kvinnor?

• Svar på tråden Amningskurs
  • StilaM

Amningskurs? Det hjälper de till med på BB när du har alla nödvändiga delar - dvs både tutte och bebis.

• FridaKarin

Här i Norrköping finns det tydligen en Amningskurs innan man föder. Vet inte om vi ska gå på det? 

• StilaM

Vår BM gick igenom lite om amning under föräldrakursen. Jag tyckte inte att det gav nåt. Jag läste lite på nätet om vanliga problem och vad man kan göra, men inte mer. Vi fick jättebra hjälp på BB, och det strulade lite för oss i början. Liten tog fel grepp och så. Men med deras hjälp fick vi till det på någon dag och jag ammade i två år.
    Hör med andra och känn efter så klart, men jag tror inte att ni behöver en sån kurs.

• Amatullah

Jag var på amningskurs idag, jag tyckte det var ganska bra. I och med att många jag känner har haft problem med amningen så kände jag att jag ville gå. Man fick med sig papper hem på med tips osv. Varför inte gå?

• Amatullah

Jag gick själv men det var flera som hade sina män med sig och hon som höll i kursen sa att det är viktigt med stöd från partnern med amningen.

Svar på tråden Amningskurs