• jordenrunt

Nu är jag "kär" i en karaktär i Margit Sandemo böckerna!

Bisarrt egentligen, eller har hon förmåga att trollbinda fler än mig? Efter att ha plöjt Isfolket för nu rätt länge sedan, jag minns att jag gillade en del män i den boken skarpt också- hon varvar ju spänning med en aningens romantik så att säga (tantsnusk som min sambo kallar det :))  har jag nu börjat på serien Häxmästaren och på en gång föll jag för den där spännande häxmästaren Móri, han var snygg på omslaget och den här förbjudna kärleken och kärleksscenerna längtar man snart mer efter än allt det andra, eftersom det är ju såå romantiskt och vackert. Jag drömmer mig bort i en annan värld när jag läser de där böckerna.
    Är man helt knäpp som är lite små"kär" i en sagofigur? Tanten skriver ju alldeles underbart bra! Tungan ute

• Svar på tråden Nu är jag "kär" i en karaktär i Margit Sandemo böckerna!
  • Sarve

Margit Sandemo är LÄTT en av mina favoritförfattare! Jag har varit i mina fantasiers värld MÅNGA gånger, tack vare/på grund av Margits sätt att skriva! ^^

• Tullemo

Jag älskar Margit Sandemos böcker! Både sagan om Isfolket, Häxmästaren och Ljusets rike. Jag har också flera gånger "drömt" om att få vara en av dem, knäppt men så sant :D

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • jordenrunt
    Pillowcase skrev 2011-06-25 19:51:46 följande:
    Ska hälsa Margit att ni gillar männen i böckerna. Då blir hon glad :)
    Be henne plocka fram han den där häxmästaren på riktigt också Solig
  • Sarve

Det kommer bli tungt när det inte kommer ut fler böcker skrivna av Margit. För det lär ju tyvärr hända någon gång i framtiden!

• jordenrunt
    Sarve skrev 2011-06-25 19:55:06 följande:
    Det kommer bli tungt när det inte kommer ut fler böcker skrivna av Margit. För det lär ju tyvärr hända någon gång i framtiden!
    Ja hon är ju inte purung direkt....
  • Zinara

Älskar också alla hennes böcker, framför allt Isfolket, Häxmästaren och Ljusets rike. Önskat att man vart en del av den världen framför allt i isfolket och har varit småkär i flera figurer

Det är ju faktiskt ungefär samma sak som att ha en crush på någon idol, skådespelare eller filmkaraktär. Ta alla som suktade efter Legolas efter LotR kom ut tex Jag har alltid läst mer än jag sett film så för mig är en crush på en bokfigur mer naturlig än en på film.

Nauseous om du känner henne på riktigt så skicka ett tack för den signerade boken, breven och informationen hon skickade mig när jag skrev en uppsats om henne Du kan hälsa att jag fick högsta betyg. Har aldrig glömt det och har fortfarande kvar uppsatsen

• jordenrunt
    Zinara skrev 2011-06-25 20:20:18 följande:

Älskar också alla hennes böcker, framför allt Isfolket, Häxmästaren och Ljusets rike. Önskat att man vart en del av den världen framför allt i isfolket och har varit småkär i flera figurer

Det är ju faktiskt ungefär samma sak som att ha en crush på någon idol, skådespelare eller filmkaraktär. Ta alla som suktade efter Legolas efter LotR kom ut tex Jag har alltid läst mer än jag sett film så för mig är en crush på en bokfigur mer naturlig än en på film.

Nauseous om du känner henne på riktigt så skicka ett tack för den signerade boken, breven och informationen hon skickade mig när jag skrev en uppsats om henne Du kan hälsa att jag fick högsta betyg. Har aldrig glömt det och har fortfarande kvar uppsatsen

Men jag är ju nästan 30... Börjar bli lite orolig för mig själv faktiskt! För då borde man väl rimligtvis växt ifrån den där tonårsförälskelse perioden? Här går man och dagdrömmer från och till i en sagofigur.
  • Twilight

Samma här, jag är hopplöst förälskad i Eldar Svartskogen (Jag är också snart 30 )

Isfolket är den helt klart bästa serien, men Ljusets rike är också helt fantastisk... De fristående i "Sandemoserien" med!

Blåljus däremot var inget för mig, nån som gillade den serien? 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • PrincessOfIce

Jag var själv lite småkär i både Marco och Heike när jag var i tonåren... Så mysiga och underbara män.. :-P

Nu har jag inte hunnit läsa böckerna på ett bra tag men det kanske är dags igen.. :)

Svar på tråden Nu är jag "kär" i en karaktär i Margit Sandemo böckerna!