dilemma personlig assistent
Jag jobbar som personlig assisttyent åt en pojke i tonåren. Han bor hemma hos föräldrarna och har assistent dygnet runt. Har varit här 8 månader och allt har varit bra till för 2 veckor sen. Då säger hans anhöriga att han inte vill att jag ska komma. Jag jobbar bara nättter och träffar pojken bara i vaket tillstånd på morgonen när jag väcker honom inför skolan. Tydligen har jag väckt honom "för snabbt "förut så nu är jag väldigt långsam och viskar bara och tar det väldigt lugnt. Men han verkar ändå tycka det är jobbigt med mej. Han ska ha sagt det på em idag att han inte vill att jag ska komma. Dom anhöriga säger att dom är nöjda med mej och att dom vill ha mej kvar men att dom ju måste lyssna på honom oxå, vilket jag förstår. Han har visst haft jobbigt nån vecka med en dagpersonal oxå men det är löst nu.
Så nu sitter jag på jobbet och har sju timmar kvar innan jag får åka hem. Känns ju något jobbigt. Jag ska inte väcka honom imorogn utan han får sova tills dagpersonalen kommer. Det jobbiga är ju att jag verkligen försökt att ändra mej och jag har aldrig varit dum mot ohnom eller behandlat honom illa.Så.... det känns ju nu som att jag kommer bli arbetslös igen. Och det vill jag INTE: Är ju döden att försöka få ihop det ekonomiska när man är arbetslös och att ta jobb på timme går ju inte med dom stämplingsreglerna som är nu. Dessutom är det ju inte helt lätt att ta vilket jobb som helst när man har ett barn på 2,5 år och sambon jobbar skift.
Jag var bara tvungen att skriva av mej. Sitter här och har ont i magen och huvudet och vill bara åka hem och hitta ett jobb som jag vet att jag får vara kvar på och som jag trivs på.... Hur lätt det nu är...