extremt riklig mens
Sedan jag födde mitt tredje barn för ca 6 månader sedan har jag fått extremt riklig mens. HAr alltid haft riklig och mensvärk, men det här tar priset...
Jag använder största storleken på tampong plus nattbinda men blöder igenom på 2 timmar... Jag kan inte gå ut, inte lyfta, ingenting i rädsla för att blöda ignom ute samt att det gör så jävla ont...
Har en gång tidigare pratat med bm om detta som tog blodprover för att se om jag hade blödarsjuka. Det hade jag inte. Enda tipset hon hade var att jag skulle ha hormonspiral. Det vill jag inte då jag mår dåligt av hormoner. Står på kö för sterilisering då jag är färdig med barnafödande, men är jätteorolig att mensen ska bli ÄNNU rikligare (om det går...) vilket jag hört den kan bli i vissa fall.
Har inte tagit cellproiv på ca 6 år och vet att jag borde göra det då det ju kan vara något fel, men det har alltid sett ok ut vid gynundersökningar...
Det här gör mig handikappad och gravt deprimerad. Jag är ju mammaledig nu, men jag inser att jag intekommér att kunna sköta ett jobb med min mens. Detta påverkar alltså hela mitt liv faktiskt. JAg har ångest inför och under mens och oroar mig. T ex har jag insett (då jag har ganska regelbunden mens) att jag kommer att ha mens när jag ska utomlands för att gå på bröllop om ett par månader. Jag är helt uppgiven nu och funderar på att avbeställa resan
Snälla, finns det NÅGON som upplevt liknande och kan ge mig råd???
Ska träffa gynekolog för undersökning i augusti. Min man tycker jag ska åka till gynakuten, men jag är rädd att inte bli tagen på allvar...
Livet känns just nu väldigt ångestfyllt och begränsat
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 06:35
är så glad!! Träffade gynekolog i veckan som remitterade mig för en hysterektomi. Nu är det bara att vänta och se när det blir av.Förhoppningsvis innan jul iaf!
Har mens igen nu, ochd enna gång är jag på hotell då jag pluggar på distans... Ser inte fram emot att spendera dagen i skolsalen och sedan i bilen hem, men det är bara att gilla läget!! Hoppas ni andra har det ok?!