• Anonym (vill kolla)

adhd testa som vuxen

misstänker själv att jag har det och haft sen jag va  liten 
    hur gör man ? 

• Svar på tråden adhd testa som vuxen
  • Candida

Be läkare på vårdcentralen skriva en remiss till psykiatrisk mottagning. På den psykiatrisk mottagning kan psykiatriker och andra profesionella göra en utredning.

• ADHD och ADD
    ADHD Test för vuxna kan också vara ett alternativ för att snabbt få mer klarhet i frågeställningen, även om man naturligtvis inte kan dra allt för stora växlar på det.
  • Anonym (adhd?)

Jag har precis sagt till min läkare att jag vill bli utredd för adhd och fått en remiss till en utredningsgrupp (typ). Läkaren själv fastnade på mitt uttalande "nu har jag en depression, men i vanliga fall är jag alltid uppåt och entusiastisk över allt". Han tjatade "bipolär" merparten av besöket sen. Men om du äter litium får du livet tillbaka. 

Han bad mig göra ett självskattningstest och därefter fick jag en remiss. Jag har börjat inse att mina problem är åt det hållet eftersom min son utreds för adhd och vi är av samma skrot och korn.  

Berätta gärna hur det går! Själv ska jag på det där samtalet 16 december (nervös).  

• Minifer

Jag tog med ett självskattningstest jag skrivit ut samt anteckningar på mina symptom (för att komma ihåg). Läkaren var djupt skeptisk eftersom han tyckte mina anteckningar var för organiserade, men pga av självskattningstestet som visar på det samt att jag har det jobbigt skickade han till sist en remiss (alltså från vc) med orden at han inte trodde jag hade det, men skickade remiss eftersom jag "alltid skulle undra annars". Fick komma på ett första utvärderande samtal hos en psykolog efter några veckor, och han ansåg att jag var ett solklart fall, så står nu i kö för utrednng. Var beredd på att köerna för utredning kan vara väldigt långa.

Ifall vårdcentralen bänglar kan man även skriva en egenremiss. Lycka till!!

Svar på tråden adhd testa som vuxen