Jag hälsade på mitt ex, han är sur, gjorde jag fel?
Jag trodde mig ha bestämt med min pojkvän idag att vi skulle ses på eftermiddagen. Gjorde en grej på fm och avslutade lite snabbt så jag kunde hälsa på honom. Skickade ett mess och han ville inte. Enl. honom hade han aldrig LOVAT att vi skulle ses.
I alla fall så var jag uttråkad och ville vara social, tänkte efter av ALLA mina kompisar vem som kunde vara tillgänglig och den ENDA som var i stan och inte jobbade var ett av mina ex som jag är vän med. Så jag hälsade på honom, skickade ett mess till killen och sa det eftersom han bett mig att berätta om jag träffar nått ex.
Han blev helt konstig och jag frågade om han var arg på mig, han sa nä, så jag tänkte att det var okej. Får ett till mess som säger att han har gått hem till SITT ex, helt uppenbart för att jag hälsade på mitt. Skickade lite senare ett mess till honom och sa att jag var lite arg eftersom han hade DISSAT mig, för att hälsa på sitt ex. Det skulle jag aldrig göra. Dessutom var mitt ex knappt ett ex utan en kille jag smådejtade i några veckor, hans ex var en tjej han bodde med i 4 år, älskade, skulle fria till ect. Så i mitt huvud är det lite skillnad, eftersom jag har varit kompis med mitt ex längre än vi var "tillsammans".
Iaf så ignorerar han mig hela kvällen tills han skickar ett mess och säger att han är skitsur på mig och att han aldrig träffade sitt ex, utan bara sa det för att visa en point. Jag säger att jag är ledsen och att detta är en kompis i mitt huvud, inte ett ex, men att jag förstår hans sida och borde inte ha gjort det, fast jag trodde det var okej. Frågar om han vill prata och han säger nej.
Är det så jävla fel att vara vänner med sina ex? Vad gör folk med vänner de nångång knullat liksom, slänger i sopkorgen såfort de får en ny partner? Jag tycker det är lite konstigt. Vem har fel här, är det jag eller killen? Eller kanske båda?