• Anonym (Perra)

Underhåll sommarlov?

Får man underhåll på sommarlovet? Alltså om barnet är över 18 år och går på gymnasiet. Eller görs det ett uppehåll på lovet? Undrar då pengar från FK ej kommit.

• Svar på tråden Underhåll sommarlov?
  • Anonym

"Barnet" är myndig och underhållet betalas alltså ut till barnet.

• Anonym (Perra)

Ja, det betalas ut till min son som är 18 och går gymnasiet.

• Anonym
    Anonym (Perra) skrev 2011-06-26 15:33:45 följande:
    Ja, det betalas ut till min son som är 18 och går gymnasiet.
    Gå´r sonen skola eller har han blivit rapporterad till CSN för att han haft för stor frånvaro? I så fall ryker även underhållet..
  • Anonym (Perra)
    Anonym skrev 2011-06-26 15:52:51 följande:
    Gå´r sonen skola eller har han blivit rapporterad till CSN för att han haft för stor frånvaro? I så fall ryker även underhållet..
    Nej, han sköter skolan och är där, har inte fått några rapporter från skolan att han inte varit där men det gäller väl studiebidraget. Jag undrar över underhållsstödet, min son bor hos mig, inte hos mamman. Påverkas underhållsstödet av mycket frånvaro också?
  • Anonym
    Anonym (Perra) skrev 2011-06-26 16:00:20 följande:
    Nej, han sköter skolan och är där, har inte fått några rapporter från skolan att han inte varit där men det gäller väl studiebidraget. Jag undrar över underhållsstödet, min son bor hos mig, inte hos mamman. Påverkas underhållsstödet av mycket frånvaro också?
    Rapporter får man inte efter de fyllt 18 år. Ja, som jag skrev påverkas även underhållsstödet.
  • Anonym (Perra)

Ok, ska prata med grabben men det görs allts inget uppehåll med utbetalningar över sommarlov.

• Anonym
    Anonym (Perra) skrev 2011-06-26 16:19:41 följande:
    Ok, ska prata med grabben men det görs allts inget uppehåll med utbetalningar över sommarlov.
    Gör så. Nej, sommarlovet ska de få underhåll om de går gymnasiet.
  • Anonym
    Anonym (Perra) skrev 2011-06-26 16:19:41 följande:
    Den 23 juni var utbetalningsdag och pengarna ska ha kommit in till 18 åringens konto om det är så att ni har sökt  och blivit beviljade förlängt bidrag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-26 16:35:36 följande:
    Den 23 juni var utbetalningsdag och pengarna ska ha kommit in till 18 åringens konto om det är så att ni har sökt  och blivit beviljade förlängt bidrag.
    Jo, glömde tillägga. Kontakta försäkringskassan i morgon, det är nog bara de som kan ge det rätta svaret.
  • Anonym (Perra)

Ja, ska göra det! Grabben hade behövt pengarna i helgen, skule i väg med kompisarna, tycker synd om honom men gamla farsan fick rycka ut och betala. Har sökt på google men hittade ingen info om sena utbetalningar eller vad som gäller för sommaren.

• Anonym (Perra)

Men tack för hjälpen

Svar på tråden Underhåll sommarlov?