Varför är det så fult att titta i sin partners mobil?
Ja?
Varför är det tabu och väcker starka reaktioner?
Ja?
Varför är det tabu och väcker starka reaktioner?
För att det är en stark visning att du inte litar på din partner. Blir du inte inbjuden går du inte heller in i ett hus bara sådär.
Att snoka i någons privata är en kränkning mot den personen oavsett om det handlar om att läsa någons post, titta mobiltelefonen eller datorn eller läsa deras dagbok.
Om personen i fråga har givit sitt medgivande är det såklart inget att haka upp sig på (det tror jag inte att särskilt många gör heller) men om det görs i smyg är det helt förkastligt.
Att vara i ett förhållande med någon innebär inte full access till allt som rör den personen.
Är det lika fult att titta från vem ett sms kom ifrån vid 01:30 en lördagnatt?
Finns det undantag eller är det alltid fult?
De e alltid fult, finns ingen tillit har man problem i förhållandet!!! Vill du veta kan du helt fråga..
För att du kränker personens integritet. Att man lever tillsammans innebär det inte att det inte finns en rättighet till en personlig och privat sfär.
Personligen anser jag också att det är fel, men undrar hur den oskrivna regeln dök upp . Hur föddes iden att det fär fult att titta i en telefon?
Jag tänker alltid att jag behandlar min partner så som jag vill behandlas själv. DVS att jag hade blivit skogstokig om han går och snokar i min telefon. Inte för jag har något att dölja men för att han då har problem med tillit.
för mig är mobilen som post; privat.
kollar man i smyg visar det ju att man inte litar på partnern, och då är problemet större än det man eventuellt hittar i telefonen.
JAg tycker att det känns respektlöst pga att nåt privat måste man få ha även om man är ett par. Både jag och min älskling har låsta mobiler och har både vide och antekningar som är låsta så inte någon utan kod skulle komma in. Jag skriver ibland saker som jag absolut inte vill att han eller någon annan ska läsa, mina videos får han gära titta på, har lås för ungarnas skul haha.
Jag är ganska säker på att jag skulle få titta i hans mobil om jag frågade men skulle faktiskt ladrig komma på tanken att göra det