Grannarna och deras smutsiga lakan
Jag bor i en lägenhet och grannarna ovanför mig ska alltid vifta ut sina smutsiga lakan för att vädra ur dem precis utanför mitt fönster!
Jag tycker det är äckligt då deras damm kommer in i mitt rum! Sen så smäller det mot mitt fönster.
Ibland vaknar jag av att det slår i mitt fönster, och det är självklart deras äckliga lakan de vädrar ur! Kan inte ha mitt fönster öppet och när jag väl har det så måste jag genast smälla igen fönstret så inte deras lakan flyger in och jag får deras smutts i mitt rum.
Detta är mitt sovrum jag talar om och jag antar att deras sovrum är precis ovanför mitt också!
Nu funderar jag på om jag ska säga till dem för det har gått för långt, detta händer varje dag.
Det blir lätt hett i mitt sovrum så jag vill kunna ha mitt fönster öppet ibland utan att behöva oroa mig för deras äckliga lakan de envisas med att slå mot mitt fönster för att vädra ur smutsen.
Är det ens lagligt att göra så? Det smäller ju riktigt hårt mot mitt fönster (överdriver verkligen inte) så att jag till och med vaknar av det! Det är verkligen allt, lakan, påslakan,överkast, hela deras jävla sängkläder ska vädras ut! en efter en.
Har verkligen fått nog.
Nyss så gjorde dem det igen och mitt i allt så öpnnade jag mitt fönster och skrek "hallå?" och dem stängde sitt fönster snabbt.
Fan vad arg man blir, det är en sak att det vädrar sina lakan, men en helt annan sak när det slår, verkligen slår mot mitt fönster så man tror det ska gå sönder.
Det liksom piskar mot fönstret.
Oerhört irriterande.
Vad skulle ni gjort?