• Xinderella

Tatuerad av en nybörjare?

Har en tatuering på underarmen. Det är en enybörjare som har fått göra den. Den är inte helt perfekt men jag gillar den och efter sommaren ska den fyllas i så är den helt klar.

Ser ni ner på dom som väljer att låta sig tatueras av nybörjare? Och isf varför? Är det någon mer än jag som låtet en nybörjare öva på er? Och hur blev resultatet?

• Svar på tråden Tatuerad av en nybörjare?
  • Mimmlas

Jag skulle nog göra det på ett ställe som inte syns så väl ifall det är en nybörjare.
    Sen är ju nybörjare relativt.
    Det enda man brukar betala för då är färgen.

• virre85

jag har nog endast betalat för en av mina tatueringar, resten är hemma tatueringar.. Tyvärr är de inte så bra.. Det är iofs ine den jag betalade för heller, den är sned.. Men jag stör mig inte så mycket, de är mina

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Luullis

Jag skulle aldrig tatuera mig hos någon som inte hade speciellt mycket erfarenhet, är rädd för att bli missnöjd och då ångra mig för att jag "försökt komma billigt undan"
    Jag har en simpel tatuering med barnens namn(och den hade säkert vilken nybörjare som helst kunnat göra lika bra) men jag gick till en som är väldigt duktig ändå.

• HannaS86

Jag hade inte gjort det men jag ser inte ner på dig heller såklart :) Det är klart att man måste få öva för att bli bra men jag känner att jag inte vill gå runt med en ful/skev/dålig tatuering resten av livet och skulle inte våga låta en ny person tatuera mig.

Jag har en tatuering som jag gjorde i Oslo hos en som är rutinerad och jag är väldigt nöjd. En (manlig) vän till mig har en bror som vill bli tatuerare. Min vän har låtit sin bror som inte är anställd av någon utan bara köpt egen tatueringsmaskin "öva" på honom. Och det är så jävla fult rent ut sagt. Jätteskeva tärningar, stjärnor som inte har jämna/raka linjer osv. Min vän verkar inte störas av det så då är det ju snällt att hans bror får öva på någon men det avskräcker mig totalt från att nånsin gå med på att bli tatuerad av en nybörjare.

• Xinderella

Har en på benet som är gjord av ett proffs. Hon va starkt rekomenderad.. Men den är ojämn. Den på armen är oxå lite ojämn... men som jag ser det är är de minnen jag bär med mig. Å minnen är perfekta även om dom är lite ojämna. Motiven är ju alltid valda med omsorg. Det är innebörden av dom som betyder mest för mig. Den finaste tatueringen jag sett va inte perfekt ngn stans... Det va en kvinna som tatuerat in sin dotters namn. Så som dottern skriver det, olika sorta bokstäver och lite felvänt och snett. Super fint för vad de står för!

• Livisu

Nä, det skulle jag inte. Kanske om jag skulle ha många tatueringar, då vore det inte så farligt med nåt som inte är helt felfritt. Men det jag tvekar mest över är inte om själva motivet blir bra, utan att de missbedömer hygienfrågan och kanske ger en infektion, eller trycker för hårt så det blir knöligt eller hur det nu kan bli.

• Xinderella
    Livisu skrev 2011-07-01 01:14:27 följande:
    Nä, det skulle jag inte. Kanske om jag skulle ha många tatueringar, då vore det inte så farligt med nåt som inte är helt felfritt. Men det jag tvekar mest över är inte om själva motivet blir bra, utan att de missbedömer hygienfrågan och kanske ger en infektion, eller trycker för hårt så det blir knöligt eller hur det nu kan bli.
    Det är mycket rimliga funderingar du har. Dock hade jag sett hans arbete tidigare och va 110% säker på att han var mycket noga med hygienen.
  • retroflickan

Alla börjar ju nånstans och nybörjare måste ju också få öva. Däremot verkar det som att många nybörjare hoppar från skissbordet direkt till sina vänners hud, och det är väl sådär lagom smart. Själv skulle jag inte göra det, är fortfarande ny i tatueringssvängen och har bara en så länge. Skulle eventuellt kunna tänka mig att göra det om jag hade en himla massa tatueringar och det inte var särskilt märkbart. Min sambo gjorde dock en hos sin bror som är nybörjare, och snyggare tatueringar har jag ju sett... 

• Glitter2

Jag tänker inget speciellt om dig men den enda som får tatuera mig är Kat Von D

• Livisu
    Glitter2 skrev 2011-07-29 22:57:15 följande:
    Jag tänker inget speciellt om dig men den enda som får tatuera mig är Kat Von D
    Hon är inte nybörjare.
  • Thotis90

Min första tatuering gjordes av en kompis (som är amatör) och jag ser inga som helst fel i det. Hon måste öva för att kunna bli bättre, eller hur?

• Tutilure

Skulle aldrig i livet låta en nybörjare tatuera mig. Jag har tatueringar gjorda av hemmatatuerare och ofta ser det ut som om någon unge har klottrat.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2011-08-28 11:54:45 följande:
    Min första tatuering gjordes av en kompis (som är amatör) och jag ser inga som helst fel i det. Hon måste öva för att kunna bli bättre, eller hur?

Slänger in en bild på den. Det enda som går att anmärka är att den är sned på det första p:et. Annars ser den i mina ögon bra ut.
  • Jossofräs

Jag är tatuerad av en nybörjare och jag är hur nöjd som helst! Denne nybörjare är dessutom väldigt ung men det gör mig inte särskilt rädd. Hon är duktig och noggrann och skulle det bli nåt litet fel är inte det hela världen för mig!

Svar på tråden Tatuerad av en nybörjare?