Vi ska välja kön på vår bebis i augusti!
Till att börja med så vill jag slippa "moraltanter" härinne så gott det går! JAg vet att det här är ett otroligt känsligt ämne som skapar många debatter!
Vi har dock valt att besluta oss för att genom PGD åka iväg och välja kön på vårat kommande barn nu i augusti! Vi har tre pojkar och efter snitt kommer det här nu bli den sista familjemedlemmen, vi vill så gärna få uppleva att ha en doter i familjen också, som så många känner! Är så glad över att vi tagit det här beslutet, så förväntansfull också! Men orolig såklart, det är en dyr behandling så man vill ju gärna att det ska gå vägen!
Jag undrar, finns det någon som har gjort detta? Det börjar ju bli större nu men är väl fortfarande i ett tidigt stadie..
Vi som är fertila borde väl ha stor chans att lyckas på första försöket?
Om någon funderar på att göra det kan vi väl också följas åt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-26 22:29
Roligt att se att man alltid retar någon med de val man gör i sitt eget liv. Man kan sköta sig själv och skita i andra enligt mig. Ni som tycker att det här är sjukt, konstigt, absolut inte skulle vilja göra det själv osv osv kan ju söka er till en annan tråd där ni känns mer relevanta. Här inne kommer vi diskutera krång att göra PGD vilket vi kommer göra oavsett vad folk härinne på FL skriver. Jag gör ett inlägg för att dela med mig av mina känslor kring det här inte för att debattera eller försvara mig. Är vi överrens om det??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 22:07
Uppdaterar inlägget med att jag gärna tar emot tips, råd saker ni vom genomgått ivf vill dela med er om :) Alltid nyttigt, även om jag läser mycket om det just nu! Man hör så olika!!
Och till er som fortfarande inte kan hålla er från att ifrågasätta och lägga er i! Det är en härlig känsla att vi redan bestämt oss och tagit det här beslutet, så ingen kan påverka oss med sitt dravel om Kina, kloningar, var nöjd med det du har osv!!
Och tack för alla lyckönskningar också! Vad glad jag blir,, det kan behövas på vägen :) Som sagt, kul att se att så många är öppen för det här!