Ont i magen vid amning
Hejsan!
Jag har en liten pojke på 3,5 månader. Sen han var 3 veckor gammal har han haft svåra problem med magknip och gaser. Vi har provat allt från kolikmassage till semper droppar, minifom droppar, fisventiler, ja allt som går att prova och som bvc har föreslagit, men inget har hjälpt, jag hel ammar så jag har tom uteslutit all laktos och mjölkprotein, under 2 månader kunde jag typ inte äta nåt, eftersom nästan allt innehåller mjölkprotein. Det hjälpte inte heller och våran lilla kille plågas så himla mycket av sina magknip och gaser :(
Bvc sa att det är ganska normalt att bebisar har ont i magen och att det oftast försvinner när de är 3 månader, så vi har hoppats på att det ska gå över. Nu blir han snart 4 månader och inget har blivit bättre, utan tvärtom, nu får han tom ont i magen vid amningen, vilket aldrig hände förut. Detta har pågåt i ca 2 veckor, han tar och släpper tutten hela tiden, han ammar i max 5min, när det är som bäst och sen släpper han, ibland skriker han när han släpper och ibland gnäller han bara, gnyr. Blir så ledsen, amningen har funkat kanon sen den dagen han föddes, har aldrig haft problem med amniningen förän nu, och jag som hade hoppats på att det skulle bli bättre när han blev 3 månader, så har det blivit sämre eftersom han fortfarande har sina magknip som han har haft hela tiden och nu på köpet detta med amninigen :(
Någon som har erfarenhet av något liknande? Förstår inte vad som är fel vid amningen, varför han börjar få ont nu? Vet inte vad jag ska göra, har provat ALLT och inget hjälper, vill inte att våran lilla kille ska fortsätta plågas :(