• Anonym (blä)

Min chef är så elak...

Usch, måndag imorgon och ännu en vecka med min obehagliga chef, jag har haft ont i magen hela helgen.
    Jag bestämde mig förra veckan och sa upp mig, det kändes så skönt men samtidigt som jag gjorde det blev jag medveten om att den tiden jag ska vara kvar kommer bli rätt så otrevlig...
    (svaret var, jag är så j"la förbannad på dig, sedan var ALLT mitt fel resten av dagen...)

Någon mer med obehaglig chef???

Jag är direkt stressad över hans metoder att utöva chefsskap, han verkar inte ens vara duktig...

• Svar på tråden Min chef är så elak...
  • minst

Fast om du nu redan har sagt upp dig så kan du väll passa på att ha ett konstrktivt samtal med din chef och förklara vad du tycker om hans chefsskap. Du har inget att förlora så klänge du inte går till personangrepp. Förklara för honom att han skulle tjäna på att lyssna på dina råd innan han skrämmer bort ytterligare anställda.

• MOOM82

Va underbart för dig att du sa upp dig då.. Vilken chef som säger så.. Men det måste ju gjort dig mer säker på att det var rätt att lämna stället.. Hur lång uppsägningstid har du??

• MOOM82
    minst skrev 2011-06-26 23:19:32 följande:
    Fast om du nu redan har sagt upp dig så kan du väll passa på att ha ett konstrktivt samtal med din chef och förklara vad du tycker om hans chefsskap. Du har inget att förlora så klänge du inte går till personangrepp. Förklara för honom att han skulle tjäna på att lyssna på dina råd innan han skrämmer bort ytterligare anställda.
    Håller med!.. =)
  • Anonym (blä)
    minst skrev 2011-06-26 23:19:32 följande:
    Han blir så nedvärderande vid försök till konstruktiva samtal så jag har som flera andra, gett upp...
    Han kan hålla mig ansvarig för att posten är sen, detta är på något vis en teknik som han applicerar på alla så anställd går runt som strykrädda hundar i korridoren och han försvar är att han har varit chef för ett mycket större bolag så han vet bäst.
    Jag undrar mest varför inte blixten slår ned i hans huvud???
    MOOM82 skrev 2011-06-26 23:19:36 följande:
    Va underbart för dig att du sa upp dig då.. Vilken chef som säger så.. Men det måste ju gjort dig mer säker på att det var rätt att lämna stället.. Hur lång uppsägningstid har du??
    Bara 30 dagar!!!
    Men vi får se vad han kontrar med, för efter att han blivit utåtagerande mot mig så gick han förbi rummet och sa att det inte var säkert att de kunde släppa mig på 30 dagar.
    Vill inte ens bråka via facket utan bara få göra klart och sedan gå därifrån och aldrig mer behöva se människan.
  • minst

På han bara! Ge dig inte. Säg precis som du skrivit först, att han nedvärderar osv och så fort han gör det så komenterar du "där ser du, precis som jag sa". Lycka till!

• eken

Vet precis hur du känner, gått igenom en hemsk chef, hemsk arbetsplats och hemsk anställning. Fick gå med två veckors uppsägning ( under provanställning) och det var så jävla gott att veta att de sista två veckorna så led chefen ( ägde företaget) så mycket för att dom var tvungna att betala lön. Dom har gjort så här tidigare mot folk, men alla har gått på dagen....du kommer komma igen, ge inte upp och ta inte åt dig!

• Anonym (blä)

Ska försöka imorgon men hans utbrott som kan komma oannonserade gör mig obehaglig till mods.
    Bara att inte veta när han ska fara ut emot en gör att man går med en ständig beredskap på att bli attackerad och det är så psykiskt påfrestande.
    Ska försöka tala med honom och att inte ta åt mig, men kan nästan inte beskriva hur skönt det ska bli när min uppsägningstid går ut och jag får gå vidare!!!

Svar på tråden Min chef är så elak...