• levandecharader

Goda paket på grillen

Jag skulle vilja ha tips på goda paket attt lägga på grillen. Potatis, grönsaker, fisk, ost osv, allt är välkommet!

• Svar på tråden Goda paket på grillen
  • Vickan I

Championer med bacon lindat runt på grillspett. mums

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • MissLaila

Skiva färskpotatis tunt, varva potatis, smör och grillkrydda.. Vik ihop folie till ett paket och släng på grillen i 20-30 min.

Färska champinjoner, lök och paprika. Droppa i lite honungsmarinad.
    Frysta majskorn med en klick smör..

Laxfilé, tomat, rödlök, dill, vitpeppar, salt och smör.. Grilla i folie i ca 10min...

Allt går att grilla i knyten/paket.. :) Grilla är gott! :)

• Vickan I
    Vickan I skrev 2011-06-27 07:16:57 följande:
    Championer med bacon lindat runt på grillspett. mums
    Ahy paket haha läste för fort, men går nog som paket också .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • levandecharader

Tack, låter gott alltihop. Fler förslag?

Vi kommer vara utan ugn flera veckor i sommar och då blir det perfekt med goda paket på grillen, så ös på med era förslag

• Bluemint

Sparris gör vi ofta i foliepaket. Lite olivolja, kanske en klick smör och sen bara salt och peppar.

• Neiti

Jag grillar champinjoner som jag fyller med smältost ex rökt renstek sen lindar jag bacon runt. (ta bort svampens stam)

• Hanniz82

Det är ju jättegott att bara blanda tex potatis, prinskorv, köttbullar, kött, grönsaker eller vad man nu har.. Sen lite ost över och på grillen!:)

• Lenora

Foliepaket? Vi kör fetaost med rödlök, lite färsk finhackad chilli, finhackad paprika och några droppar bra olivolja över och det blir helt fantastiskt gott.

En annan favorit är färska majskolvar i folie med finhackad röd chilli, lite kryddor och lite smör.

• carnitas01

Vissas av dom känns helt förkastligt att skicka i foliepaket och missa den goda grill smak man kan få igenom grillning istället.
    Som baconlindade paprikor, säger inte att det inte är gott utan mer att det kan bli än godare med grillning.

Jag brukar köra potatisgratäng, med rejält med vällagrad ost typ västerbotten elr liknande och grädde.
    Nyttigt nej, men ack så gott.

Ett gott råd är att ni skaffar er en mindre gjurtjärns panna och nyttjar den.
    Så slipper man knyten och kan nyttja den grillsmak som man kan uppbringa genom att inte täckt över maten.
    Dock så funkar just detta bara i klotgrill med lock, för öppen grill lär ju inte grillsmaken magiskt flyga ner i pannan ;)

• Alexandra77

Champinjoner i bitar, hackad vårlök, hackad paprika, salt och creme bonjour med dill och pepparsmak.

• SofiaD

Jag skär lax i tärningar, lägger över färska champinjoner, skivad paprika, fetaost och oliver, strör på flingsalt och ringlar över olivolja - grilla paketet på grillen och servera med nypotatis eller pressad potatis och sallad. Supergott!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    SofiaD skrev 2011-06-28 08:03:42 följande:

Jag skär lax i tärningar, lägger över färska champinjoner, skivad paprika, fetaost och oliver, strör på flingsalt och ringlar över olivolja - grilla paketet på grillen och servera med nypotatis eller pressad potatis och sallad. Supergott!

Glömde skriva att det ska vara purjolök också i!
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • levandecharader

Åh, tack för alla smarriga förslag

Fortsätt gärna!

• levandecharader

Hmm, en tanke ang potatisgratängen.... Istället för att göra inviduella foliepaket så borde man väl kunna ta en folieform (sån där engångs) och lägga allt i, sen täcka med folie och låta det stå på grillen tills det är klart, eller?

• Havsluft

"Grekisk sallad" i foliepaket blir supergott - hela cocktailtomater, paprika i bitar, skivad rödlök, svarta oliver och fetaost! Häll över lite olivolja, salt och peppar, knyt ihop och lägg på grillen!

VIlka grönsaker som helst blir goda i paket, bara att skära i bitar och blanda det man har hemma. Sedan hälla över färdig grillolja alternativt smörklickar/olja plus valfria kryddor. Passar till allt grillat!

• nettan 70

Jag gjorde något gott i midsommars.
    Jag brynde fläskfile snabbt i stekpannan, skar sedan ett snitt i den och la i massor av vitlöksost och sen lindade jag in den i folie och la den på grillen, blev super gott

Svar på tråden Goda paket på grillen