• levandecharader

Betalning kattvakt?

Hur mycket "ska" man betala en kattvakt som bor i ens hus och tar hand om 2 katter i en vecka? Vad är rimligt?

• Svar på tråden Betalning kattvakt?
  • Lunsen

Bättre att köpa något som tack:) En flaska vin kanske? Hur mycket du ska lägga beror på hur mycket jobb det varit för kattvakten..

• levandecharader
    Lunsen skrev 2011-06-27 09:26:23 följande:
    Bättre att köpa något som tack:) En flaska vin kanske? Hur mycket du ska lägga beror på hur mycket jobb det varit för kattvakten..
    Dety blir inte så mycket jobb, gosa, mata och rensa kattbalja är i stort det som behövs. Vattna alla grönsaker utomhus nån gång ingår också. Det är en 18 åring som ska passa dom så en slant i fickan är nog välbehövligt, men vad är rimligt?
  • Raskask
    levandecharader skrev 2011-06-27 10:03:41 följande:
    Dety blir inte så mycket jobb, gosa, mata och rensa kattbalja är i stort det som behövs. Vattna alla grönsaker utomhus nån gång ingår också. Det är en 18 åring som ska passa dom så en slant i fickan är nog välbehövligt, men vad är rimligt?
    Vi har inga grönsaker utomhus men vi har två katter, var borta en vecka, kattvakten var 16 år och vi gav henne 300 innan vi åkte och 500 när vi kom hem. Varför det blev just det vet jag inte, det råkade väl vara vad vi hade i kontanter och det verkade rimligt tyckte vi. De 300:- innan vi reste var väl som en liten försäkran om att hon inte skulle svälta ihjäl. Vi hade fyllt upp kyl och frys men tänkte att hon kanske skulle behöva något vi inte tänkt på att inhandla. Så 500:- var väl det vi egentligen gav henne som tack för hjälpen så att säga. Vår kattvakt bor på en annan ort normalt och tyckte det var helt spännande att få bo i stan en vecka.
  • levandecharader
    Raskask skrev 2011-06-27 10:12:34 följande:
    Vi har inga grönsaker utomhus men vi har två katter, var borta en vecka, kattvakten var 16 år och vi gav henne 300 innan vi åkte och 500 när vi kom hem. Varför det blev just det vet jag inte, det råkade väl vara vad vi hade i kontanter och det verkade rimligt tyckte vi. De 300:- innan vi reste var väl som en liten försäkran om att hon inte skulle svälta ihjäl. Vi hade fyllt upp kyl och frys men tänkte att hon kanske skulle behöva något vi inte tänkt på att inhandla. Så 500:- var väl det vi egentligen gav henne som tack för hjälpen så att säga. Vår kattvakt bor på en annan ort normalt och tyckte det var helt spännande att få bo i stan en vecka.

Tack för svar.

Jag funderar på att ge ungefär 500-700:-, rimligt? Ska självklart höra med henne också vad som förväntas på ett ungefär...

• alifewithoutme
    levandecharader skrev 2011-06-27 19:01:40 följande:

Tack för svar.

Jag funderar på att ge ungefär 500-700:-, rimligt? Ska självklart höra med henne också vad som förväntas på ett ungefär...

Det är en summa jag skulle tacka ja till om jag vore kattvakt iaf! 
  • Pussesnuttan

Jag ger vår kattvakt samma som det skulle kostat att ha dem på kattpensionat. Det blir ganska dyrt men det är det värt.
    För mig betyder det mycket att de kan vara i sin vanliga miljö och jag slipper oroa mig för smittor.

• levandecharader
    Pussesnuttan skrev 2011-06-27 22:50:11 följande:
    Jag ger vår kattvakt samma som det skulle kostat att ha dem på kattpensionat. Det blir ganska dyrt men det är det värt.
    För mig betyder det mycket att de kan vara i sin vanliga miljö och jag slipper oroa mig för smittor.
    Vad kostar det på ett kattpensionat då? Det är samma här, vi vill att dom ska vara hemma i lugn och ro där de känner sig trygga!
  • The Joker

En femhundring låter rimligt.

• Pussesnuttan

Kattpensionatet jag haft dem på kostar 225kr per dygn för 3 katter. Dyrt men bra, men som sagt ännu bättre hemma :)

• Trollsländan

Jag tog hand om grannarnas katt i två veckor, tog in post och vattnade. Fick 1000kr för det, hade självklart gjort det ändå men de ville hellre att jag skulle ta hand om henne istället för ett kattpensionat som skulle ha kostat dem 2000kr. De 'sparade' 1000kr och jag fick 1000kr för att göra något kul och det viktigaste - katten fick vara i sin hemmiljö!

• levandecharader

Tack för alla svar. Jag tror vi landar på 500:- ungefär...

• Agdaa

Låter väldigt billigt när man kollar runt bland kattpensionat där de tar 300/dygn :s
    å att få stanna i sin hemmiljö borde ändå vara värt mer :)

• levandecharader
    Agdaa skrev 2011-11-26 20:01:30 följande:

Låter väldigt billigt när man kollar runt bland kattpensionat där de tar 300/dygn :s
    å att få stanna i sin hemmiljö borde ändå vara värt mer :)

Nu är det ju ett tag sen som vi hade kattvakten. Vi betalade 700:- efter överenskommelse. Jag vet inte om jag tycker att det är värt mer för att det är hemma. Kattvakten fick ta av allt som fanns hemma, hade tillgång till pool, grill, tomt m.m. och fick testa på att bo själv.

Hur som helst, både kattvakten och katterna var väldigt nöjda när vi kom hem  
Svar på tråden Betalning kattvakt?