Betalning kattvakt?
Hur mycket "ska" man betala en kattvakt som bor i ens hus och tar hand om 2 katter i en vecka? Vad är rimligt?
Hur mycket "ska" man betala en kattvakt som bor i ens hus och tar hand om 2 katter i en vecka? Vad är rimligt?
Bättre att köpa något som tack:) En flaska vin kanske? Hur mycket du ska lägga beror på hur mycket jobb det varit för kattvakten..
Tack för svar.
Jag funderar på att ge ungefär 500-700:-, rimligt? Ska självklart höra med henne också vad som förväntas på ett ungefär...
Tack för svar.
Jag funderar på att ge ungefär 500-700:-, rimligt? Ska självklart höra med henne också vad som förväntas på ett ungefär...
Jag ger vår kattvakt samma som det skulle kostat att ha dem på kattpensionat. Det blir ganska dyrt men det är det värt.
För mig betyder det mycket att de kan vara i sin vanliga miljö och jag slipper oroa mig för smittor.
En femhundring låter rimligt.
Kattpensionatet jag haft dem på kostar 225kr per dygn för 3 katter. Dyrt men bra, men som sagt ännu bättre hemma :)
Jag tog hand om grannarnas katt i två veckor, tog in post och vattnade. Fick 1000kr för det, hade självklart gjort det ändå men de ville hellre att jag skulle ta hand om henne istället för ett kattpensionat som skulle ha kostat dem 2000kr. De 'sparade' 1000kr och jag fick 1000kr för att göra något kul och det viktigaste - katten fick vara i sin hemmiljö!
Tack för alla svar. Jag tror vi landar på 500:- ungefär...
Låter väldigt billigt när man kollar runt bland kattpensionat där de tar 300/dygn :s
å att få stanna i sin hemmiljö borde ändå vara värt mer :)
Låter väldigt billigt när man kollar runt bland kattpensionat där de tar 300/dygn :s
å att få stanna i sin hemmiljö borde ändå vara värt mer :)