• Mojje0112

Babynest?

Hej.

Har hittat en tjej på Blocket som syr jättefina babynest. Nu min fråga, hur länge kan man använda babynest till sitt barn? Är kanske onödigt att jag köper ett då min son är 2.5 månad? Ni som har ett babynest, är det något ni kan rekommendera?

Tack,
    Monica.

• Svar på tråden Babynest?
  • stor grön drake

postade lite snabbt
    ovan är instruktioner på hur man gör en egen. En vännina hade en sån, de älskade den, och använde den sen även när sonen deras började vilja sitta själv, så behövde de inte oroa sig att han skulle slå sig när det bar ikull

• Tifan

Jag sydde en egen ammningskudde som vi använde som babynest och den var hur bra som helst. För att det blir som ett lite fågelbo så kommer bebisen oxå upp lite från sängen så man kah ha bra koll =) Vi använder den fortfarande i sängen nu när han är 8½ månad

• Nelah

Jag sydde ett själv och min son sover i det på natten. Han är visserligen bara 6v. Det är ombonat o mysigt samt man kan ta det med sig - en trygg van plats.
    Jag är jätte nöjd :) mkt billigare att göra ett själv än att köpa från affär som kostar typ 6-700kr.

Jacob 2011-05-18 <3
  • Mojje0112

Stort tack för era svar. Får kanske försöka mig på att sy själv.

• Bollen2

Köpte på internet. Min kille e snart 6 mån o sover i sitt babynest varje natt. Jättenöjd!!

Svar på tråden Babynest?