• Elca

Du som slutat med mirtazapin

Jag slutade med mirtazapin för en vecka sedan efter att ha trappat ner i en månad från 15-7,5 mg. Mår inget vidare, är uppe i varv och sover illa. Tar två timmar att somna och sover endast 1-1,5 timme åt gången. Känner mig så nära att ge upp och skulle gärna höra andras erferanheter av detta. Om någon känt liknande och i så fall hur länge det höll i sig. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Du som slutat med mirtazapin
  • Mrsolo

Hej.

För mig tog det 3v innan jag blev människa igen. Då gick jag från 45mg till 30mg på en vecka och sedan noll, Hade visserligen setralin som togs bort samtidigt. Kan väl nämna att det inte var frivilligt!!!
    Du har gjort rätt som trappade ner långsamt. Sov väl som du ungefär fast mer dvala än sömn, tar ett tag innnan det stabiliseras. Det blir bättre långsamt men så länge du kan härleda till mirtazapinet så vet du varför du mår dåligt och då blir det enklare. Jag fick tex brainzapps, grav ångest, kunde inte heller komma ner i varv + lite annat smått och gott. Håll dig till en trygg miljö ett tag när du sover dåligt och utsätt dig inte för psykisk stress.
    Har trappat ut dem en andra gång med fast från en lägre dos och då var det inga större problem då jag var förberedd på det. Håll ut bara det blir bättre du kommer gå från zombie till nyduschad på ett kick.

Hils
    Mrsolo

• Elca

Tack snälla du för att du tog dig tid att svara. Känns väldigt uppmuntrande och skönt att få svar från någon som vet. Mvh Elca

• Mrsolo

vassego!

Säg mig ökade du i vikt utav dem? Lite känslig fråga kanske men jag själv fick kvällshysterie i kylskåpet  och lade på mig en hel del!!

• Mrsolo

Hoppsan! Det blev fel smilie där Oskyldig Ursäkta

• Elca

Jag har ökat kanske ett par kilon i vikt under 2,5 år, men kan inte säkert veta om det beror på medicinen eller något annat. Hade inga speciella cravings eller så, men visst lite hungrigare än vanligt var jag nog. Vet inte om det har betydelse, men jag åt som mest 15 mg, alltså en rätt liten dos. Valde du att sluta pga viktökningen?

Inatt har jag sovit lite bättre så nu hoppas jag att det vänder! Skrattande

• Mrsolo

hej igen

Ja andra gången jag slutade med dem så var det vikten som avgjorde fick ett matsug som var enormt och nån större karaktär har jag inte. Mirtazapinet skulle hjälpa mig med grava sömnproblem och depression. Sömnproblemen har jag fortfarande men är inte lika nerkörd i skorna längre, mår faktiskt bättre utan dom nu men det vet man ju inte förrän man provat. Ska prova nåt annat till nästa vår ingen aning om vad, det är ju som sagt individuellt hur man reagerar.
    Pratat  med andra som haft utsättningsproblem av Mirta då vissa känner knappt av det och vissa som mår superdåligt och inte kan sluta med dem.

Skönt  att höra att du sover bättre, sömn är viktigare än alla mediciner i världen (förutom snus) Tungan ute

Svar på tråden Du som slutat med mirtazapin