• Quickman

Vilket kön är smartast

Jag tänkte göra en liten undersökning. Jag vet inte om detta är rätt forum, men den får ligga här så länge.

Jag vet att det finns enorma variabler inom könen. Det finns kvinnor som är genier; det finns kvinnor som är puckon. Det finns män som är genier; det finns män som är puckon. Hur som helst; lägg detta åt sidan nu och gör en generell bedömning.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön är smartast
  • thomas55

Så höll vi också på när vi gick på dagis

• Quickman
    thomas55 skrev 2011-06-27 13:27:46 följande:
    Så höll vi också på när vi gick på dagis
    Om du inte gillar tråden behöver du inte svara. Tro det eller ej, men det finns faktiskt seriös vetenskap kring vilket kön som är smartast.
  • thomas55
    Quickman skrev 2011-06-27 13:38:59 följande:
    Om du inte gillar tråden behöver du inte svara. Tro det eller ej, men det finns faktiskt seriös vetenskap kring vilket kön som är smartast.
    Ja detta var ju jätteseriöst. blablabla.....
  • Alcea
    tahira skrev 2011-06-27 13:40:27 följande:
    "Smart" är lite svårt att definiera. Dock tycker jag att män är mer kapabla än kvinnor. 
    Kapabla, hur då menar du?
  • Alcea
    Quickman skrev 2011-06-27 13:38:59 följande:
    Bygger det vetenskapen på omröstningar på familjeliv månne?
  • puss

varför finns det bara två alternativ?

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • LEIONINJA

Jag anser inte att IQ är det bästa sättet att mäta intelligens på, men vad gäller IQ-intelligens är det väl noterat att kvinnor har en jämnare IQ-nivå & att männens kan vara mer extrem. D.v.s kvinnan är ofta medelmåttig & mannen är ibland dum i huvudet eller genial. Vad gäller IQ är det alltså på en liknande nivå eftersom dåren & geniet tar ut varandra; båda könen är medelmåttor.

• Matillin

Jag måste väl svara kvinnor.
    Men vi är väl kanske i stort sett lika smarta skulle jag tro?

Svar på tråden Vilket kön är smartast