Blodprov på ettåring
Tar man blodprov på en ettåring i armvecket eller tar man fortfarande i handen?
Finns det något jag som förälder kan göra för att underlätta det hela? Misstänker närmligen att det inte kommer blir speciellt populärt
Tar man blodprov på en ettåring i armvecket eller tar man fortfarande i handen?
Finns det något jag som förälder kan göra för att underlätta det hela? Misstänker närmligen att det inte kommer blir speciellt populärt
De tar där det ser bäst ut.
Det du som förälder kan göra är nog bara att finnas där och försöka förklara att det inte är så farligt och varför de måste ta provet.
Min ettåring tyckte inte om det och honom tog de i armvecket men han fick salva först.
Lycka till!
haha.. det är inte lätt ska jag säga
min ettåring fick det i armvecket.. INTE poppis.. men han tyckte nästan plåstret var värre
Just ja det finns ju salva också.
Nej jag tror inte det kommer bli lätt för hon gillar öht inte att man håller i henne men tyvärr måste det göras på ett eller annat sätt.
finns plåster som heter embla, som sätts på minst en timme innan provet ska tas! min ettåring fick ett sånt innan operation
Jag har ett kanonbra råd! jag gör alltid som de gör på bb, ger något sött samtidigt som sprutan tas, det funkar urbra! Har nu provat det till två av mina tre barn och det är verkligen effektivt! De blir behagligt avledda från rädslan över att någon tar armen o håller för att sticka. Bäbisar på bb får glukos(sockerlösning) i en doseringsspruta i munnen. Jag brukar doppa nappen i vatten som jag rört i strösocker. När barnen blir större köper jag med en klubba som jag ger barnet när vi sitter hos sköterskan. Lusten slår ut oron o rädslan jättebra!
Smart med klubba. Godis är inte alltid av ondo
Hej.
De har oftast tagit i fingret på båda mina töser. Sista gången var nu när jag var iväg med min 5åring o skulle ta lite prover för gluten osv.
Vet inte om de har olika bestämmelser beroende på vilka prover som ska tas.