• Anonym (ts)

Var köper jag glidmedel i butik? Kan någon rekommendera något?

Tänkte gå och köpa glidmedel eftersom sexet är obefintligt nu pga graviditeten och väldigt torra slemhinnor. Har aldrig behövt använda det förut så har noll koll.

1. Var köper jag det? Vet att det finns på "apoteket" men finns det på alla apotek? Oavsett kedja? Var kan jag annars hitta det?

2. Kan ni rekommendera något märke/sort?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Var köper jag glidmedel i butik? Kan någon rekommendera något?
  • Anonym (ts)

ingen??

• Vinxen

Det absolut överlägset bästa glidet jag känner till är Pjur som är ett Silikonbaserat glidmedel.
    Det köper man lättast på nätet. Skickas diskret så man ej ser vart ifrn du har beställt.

Det kostar  endel men räcker länge, då silikonbaserat är superdrygt och håller glidet hela tiden tillskillnad från vattenbaserade där själva glidet snabbt försvinner.

Här får du en länk :)

http://www.martinshop.se/product_info.php/products_id/581

Lycka till!

• Anonym (det klart bästa)

Helt klart RFSUs valiga ljusblå glidmedel. allt annat är kladdigt och äckligt.. detta kan du köpa i vilken affär som helst men framförallt på apotek.

• Anonym (hej)

apoteket såklart klick är bra finns nog på alla apotek på intim hyllan

det är klick jag menar med rfsus ljusblå :) hade tappat namnet bara :) lycka till

• Vinxen

Klick är superkasst, OM du inte vill göra åt en halv tub per gång. Klick är just vattenbaserat och klibbar efter ett tag, dessutom tas det upp av kroppens egna slemhinnor, vilket inte är optimalt om det är bra långvarit glid man är ute efter.

• Anonym (ts)

Delade meningar hör jag. Klick är väl det enda glidmedel jag känner igen (dock aldrig testat som sagt).

Är det värt att testa eller? Ser att det är billigt också. 

Vinxen skrev 2011-06-27 15:43:45 följande:
    Klick är superkasst, OM du inte vill göra åt en halv tub per gång. Klick är just vattenbaserat och klibbar efter ett tag, dessutom tas det upp av kroppens egna slemhinnor, vilket inte är optimalt om det är bra långvarit glid man är ute efter.

Hmmm men ok det beror ju på hur länge man tänkt hålla på.. vi har haft den och många andra, en del ger fettfläckar och är bara klibbiga och äckliga.. denna är tunn och ja vattenbaserad vilket gör att den är också hälsosam. jag har dock aldrig upplevt att det torkar in.. men lycka till och säg sedan vilket som funkar gärna.

• Anonym

Har provat ett par st och det bästa enligt mig är rfsu silikonbaserade. Deras vattenbaserade funkar bra i två minuter. sen känns det som det for motsatt effekt typ och torkar ut istället.
    Finns på apoteket

Svar på tråden Var köper jag glidmedel i butik? Kan någon rekommendera något?