• Anonym (Lilla My)

Hur får jag bort mina ridbyxlår?

Jag har ridbyxlår. Rejäla sådana och asfula sådana. Just nu är jag lite överviktig efter en graviditet, men även när jag är smal har jag dessa, men då mindre... Jag jobbar på att komma iform nu efter graviditeten och tvivlar inte på att göra det. Jag är på god väg, men har en del kilon kvar. Jag vet att man inte kan punktförbränna fett, men finns det andra grejer man kan göra? Styrketräningsövningar som shapar låren positivt och kanske styrkeövningar jag ska undvika? Om jag inte får bort dem med viktminskning och träning vill jag fettsuga dem, men jag ska ge det ett år. Vad kostar det i så fall att fettsuga?

• Svar på tråden Hur får jag bort mina ridbyxlår?
  • Anonym (dita)

Nja, det beror på - är det fett på låren, eller har du väldigt kraftiga muskler? Ridbyxelår brukar oftast vara pga fett. Jag är byggd så, och det var först när jag var nere på ett BMI kring 18 de såg acceptabla ut. 

Hur smal var du när du var smal? Hur mycket väger du nu? Om du var jättesmal i övrigt är nog fettsugning det enda du kan göra. Eller att acceptera din kropp som den är.

Svar på tråden Hur får jag bort mina ridbyxlår?